۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶
با صدور پیام های جداگانه ای؛

علمای شیعه عربستان بر لزوم پایان کشتار مردم بحرین تاکید کردند

خبرگزاری رسا ـ علما، روحانیون و اندیشمندان شیعه عربستان از نظام بحرین و نظامیان کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستند تا از مسائل طایفه ای دوری جسته و به کشتار مردم بحرین پایان دهند.
علماي شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، علما و روحانیون شیعه عربستان سعودی، با صدور پیام های جداگانه کشتار مردم بی دفاع بحرین به دست نیروهای نظامی این کشور و مزدوران وهابی سعودی را به شدت محکوم کردند و خواستار پایان دادن به سرکوب مردم شدند.

حجج الاسلام شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف، سید هاشم الشخص خطیب جمعه شهر مبرز، شیخ عبدالجلیل زاکی خطیب جمعه سیهات، شیخ فیصل العوامی استاد حوزه علمیه قطیف و شیخ حسین بیات از اندیشمندان شیعه عربستان در اظهارات و پیام های جداگانه کشتار و سرکوب شهروندان بحرینی را محکوم کردند و با تاکید بر اینکه بحران بحرین با مذاکره و گفت و گو قابل حل است از نظامیان کشورهای حاشیه خلیج فارسی خواستند تا از مسائل طایفی دوری جسته و از قلع و قمع کردن مردم بحرین خودداری کنند.

علما و اندیشمندان عربستان از علما، اندیشمندان، فرهنگیان و فعالان سیاسی خواستند تا تمام تلاش خود را برای پایان دادن به وضعیت کنونی بحرین وارد عمل شده و از ادامه کشتار و خونریزی در این کشور جلوگیری کنند.

بیش از 83 تن از علما و روحانیون شیعه الاحساء نیز با صدور بیانیه ای مشترک با ملت بحرین ابراز همبستگی کرده و پایان کشتار مردم و اجرای اصلاحات را خواستار شدند./980/گ
ارسال نظرات