۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۸۷۱

جمعیت الوفاق بحرین از ربوده شدن مجروحان توسط نیروهای امنیتی خبر داد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از ربوده شدن مجروحان حوادث اخیر توسط نظامیان بحرینی خبر داد و دولت را به مشخص شدن سرنوشت انان دعوت کرد.
جمعیت الوفاق بحرین از ربوده شدن مجروحان توسط نیروهای امنیتی خبر داد شيخ محمد حبيب المقداد رئيس جمعيت الزهرا بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت شیعی الوفاق اسلامی بحرین که بزرگترین گروه معارض رژیم آل خلیفه به شمار می آید در بیانیه ای، از یورش نظامیان به بیمارستان السلیمانیه و انتقال مجروحان حوادث اخیر به مکانی نامعلوم خبر داد.

در این بیانیه آمده است: ماموران امنیتی شب گذشته با فریاد از مجروحان حوادث اخیر و عیادت کنندگان خواستند تا به سرعت از بیمارستان خارج شوند و به ضرب و شتم مجروحان پرداخته و در نهایت مجروحان را با آمبولانس های ویژه نظامیان به مکان نامعلومی منتقل کردند.

الوفاق افزود: مقامات باید به سرعت نسبت به تشکیل هیئت پزشکی ویژه به مداوای مجروحان اقدام کرده و مردم را از سلامتی مجروحان ربوده شده خبردار کنند.

شاهدان عینی نیز خبر دادند که نظامیان بحرینی به بیمارستان حمله کرده و مجروحان و پرونده ها انان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند و گریه و شیون زنان و کودکان این افراد ثمری نداشت.

از سویی دیگر، حجت الاسلام شیخ محمد حبیب المقداد رئیس جمعیت الزهرا بحرین در گفت و گو با شکبه خبری العالم، خروج سریع نظامیان خارجی و عدم دخالت در امور داخلی بحرین را خواستار شد و استفاده از خشونت و تروریسم را مانعی جهت تحقق مطالبات مشروع ملت ندانست.

وی گفت: دخالت نظامیان سعودی و هدف قرار دادن مردم بحرین با استفاده از تانک های و سلاح های سنگین این رژیم، اوضاع را بحرانی تر کرده است، ولی ملت بحرین با این اقدامات عقب نشینی نمی کند و به اعتراضات خود ادامه خواهد داد.

شیخ المقداد افزود: پادشاه عربستان باید نیروهای خود را به سرعت از خاک بحرین خارج سازد، زیرا این مشکل یک اختلاف میان نظام و ملت بحرین است و عربستان باید از تروریسم و قتل و خشونت پرهیز کند.

رئیس جمعیت الزهرا با اشاره به افزایش تعداد مجروحان و گسترش بازداشت های سیاسی تاکید کرد: این اقدامات سودی ندارد و شهروندان بحرینی به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه می دهند و با تقدیم گل به نظامیان بر آنان پیروز می شوند.

گفتنی است نیروهای امنیتی بحرین، روز گذشته به منزل شیخ محمد حبیب المقداد یورش برده ولی موفق به بازداشت وی نشدند./980/ج
ارسال نظرات