۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۶۵۸
مدیر گروه مطالعات فرهنگی و منطقه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی:

تبلیغات جریان‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله از حجم بالایی برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مطالعات فرهنگی و منطقه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تاکنون 40 نشست تخصصی برای مقابله با جریان‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله با حضور اساتید حوزه علمیه در قم برگزار شده است.
نشست نقد و بررسي فرقه هاي نوظهور در مدرسه معصوميه قم



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام علی عباس‌زاده با اشاره به فعالیت گسترده جریان‌های مختلف فکری و ایدئولوژی، به ویژه فرقه‌های انحرافی در قالب عرفان و معنویت در سراسر کشور اظهار داشت: در همین زمینه گروه مطالعات فرهنگی و منطقه‌ای سامانه مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع) را طراحی کرد که یکی از برنامه‌های آن ضرورت آشنایی مبلغان با مبانی فکری و فرهنگی جریان‌های انحرافی است.

وی افزود: سامانه مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع) به منظور خنثی‌سازی تاثیر تبلیغات مسموم این جریان‌ها در جامعه اسلامی خصوصا در بین جوان‌هاست.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده تصریح کرد: در کشور ما عرفان‌های نو ظهور و بدلی بیش از سایر مکاتب انحرافی گسترش یافته است و از طرفی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی برای همه طلاب و مبلغان میسر نیست.

وی در ادامه گفت: برگزاری گفتمان‌های عقاید و اندیشه‌ها از فعالیت‌های گروه مطالعات فرهنگی و منطقه‌ای است که علاوه بر استفاده و آگاهی طلاب و فضلا انعکاس خبری نیز دارد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و منطقه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغات جریان‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله از حجم بالایی برخوردار است، افزود: با اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش اساتید حوزه علمیه از گفتمان‌هایی نظیر عقاید و اندیشه‌ها می‌توان گام موثری برای مقابله با جریان‌های انحرافی و فرق نوظهور برداشت.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده اضافه کرد: در همین زمینه تاکنون 40 نشست تخصصی در موضوعات مختلف و با حضور اساتید حوزه علمیه برگزار شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مقابله با عرفان‌های نوظهور، نقد مبانی وهابیت و مقابله با اوهام و خرافات اشاره کرد.

وی در پایان گفت: در چهلمین نشست با موضوع جایگاه حضرت زهرا (س) از دیدگاه اهل سنت حجت‌الاسلام جعفر الهادی خوشنویس در موضوعات فاطمه فی تفاسیر اهل سنه، فاطمه (س) در روایات اهل سنت و فاطمه (س) در ادبیات اهل سنت به ایراد سخن پرداخت و بر لزوم تاسیس موسسه فاطمه‌شناسی در حوزه علمیه تاکید کرد./916/د102/ع

ارسال نظرات