۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۱۲۲
امام جمعه قم:

امام خمینی با اسلام ناب گلوی متجاوزان را فشرد و جان تازه‌ای به محرومان جهان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین هنر ایشان را بازگرداندن هویت اسلامی به مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اسلام ناب گلوی متجاوزان به ممالک اسلام را فشرد و جان تازه ای به محرومان داد.
  امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به بیست ودومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، این مناسبت را به ملت شریف ایران و تمامی عاشقان و دلدادگان امام راحل تسلیت گفت.

وی با اشاره به شخصیت امام راحل تاکید کرد: ایشان در تمام دوران حیات خود تلاش کردند تا هویت اسلامی مسلمانان جهان به آنها بازگردانده شود و این مهم ترین کار امام خمینی(ره) بود.

امام جمعه قم بیان داشت: امام خمینی(ره) تفسیری از دین ارائه کردند که قرآن و اسلام را از مهجوریت خارج و به صحنه زندگی وارد کرد و اسلام ناب محمدی جایگزین اسلام التقاطی، تحجر و اسلام آمریکایی شد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) گفت: دشمنان از این مساله به خشم آمدند و کشیدن کاریکاتورهای موهن، آتش زدن قرآن و جسارت به مقدسات مسلمانان را باید نمونه ای از حرکات دیوانه وار دشمنان اسلام ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اسلام ناب محمدی گلوی متجاوزان به ممالک اسلامی را فشرد و جان تازه ای به محرومان و مستضعفان جهان دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امت اسلام دارای نفوذ فراوانی در جهان هستند، گفت: اگر امت اسلام متحد و یکپارچه و با تمام توان و قوا وارد صحنه شوند، این مساله برای ابرقدرت های جهانی و متجاوزان بسیار سنگین و خسارت بار خواهد بود.

تدبیر ولی فقیه تمامی نقشه های دشمنان را خنثی می کند

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) انگلیس مکار را علت اصلی از هم پاشیدن امت اسلام خواند و بیان داشت: متاسفانه اگر امروز می بینیم کسانی دم از مکتب ایرانی، کورش و احیای جشن های نوروز می زنند، برای این است که می خواهند اسلام را از صحنه خارج کنند و این مساله ادامه همان سیاست ننگین انگلستان است.

امام جمعه قم اضافه کرد: اگر امروز رمالی، جن گیری و امثال این مسائل را مطرح می کنند می خواهند رابطه جوانان را با دین و تعقل قطع کنند و باید در این خصوص هوشیار بود.

وی بیان داشت: اگر نتوانستند با کوروش جامعه را از ولی فقیه، مرجعیت و روحانیت جدا کنند می خواهند با مکر ارتباط با امام زمان(عج) نقشه های شوم خود را عملیاتی کنند.

15 خرداد نماد بازگشت اسلام و قرآن به صحنه زندگی و اجتماع است

تولیت آستانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه تدبیر ولی فقیه و خون شهدا تمامی نقشه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد، سالروز 15 خردادماه را گرامی داشت و گفت: این روز نماد بازگشت اسلام و قرآن به صحنه است.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: برخی ها که می خواستند از تعطیلات کشور بکاهند این روز را پیشنهاد دادند، اما باید توجه داشت که 15 خرداد باید تا ابد زنده بماند و به این جمله امام توجه کنیم که فرمودند انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

وی ابراز داشت: خوشبختانه ملت شریف ایران اسلامی با حفظ وحدت و انسجام پشت سر مقام معظم رهبری با حمایت از مسؤولان صدیق و خدمتگذار به راه پر افتخار خود ادامه می دهند و هرگز فریب توطئه توطئه گران و جریان های انحرافی را نخواهند خورد.

خطیب جمعه قم در ادامه به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند همان گونه که مجلس نسبت به سایر دستگاه ها شان نظارتی دارد، یک شانی هم برای نظارت خودش درنظر بگیرد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) تصریح کرد: نمایندگان مجلس و قوه مجریه هم نیاز به نظارت دارند و هدف از این نظارت هم حفظ پاکی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به شروع فصل تابستان از تمامی دستگاه های فرهنگی کشور خواست به منظور غنی سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان برنامه های خوبی را در نظر بگیرند تا از آسیب ها مصون بمانند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به مقام و جایگاه زنان و بانوان در اسلام، از آنها خواست با حفظ حجاب و عفاف به مقوله عفت بیش از پیش توجه کنند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به مناسبت های ماه رجب، این مناسبت ها را گرامی داشت و گفت: ماه رجب یکی از ماه های حرام است و باید با ذکر و یاد خدا حرمت این ماه را نگه داشت و برای نزدیک تر شدن به خدا از مناسبت های این ماه بهره گرفت. /924/پ201/ص
ارسال نظرات