۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۳۸۴
در پایتخت کانادا برگزار شد؛

کنفرانس تاثیر اندیشه های امام خمینی در صلح، عدالت و بیداری اسلامی در خاورمیانه

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس تاثیر اندیشه های امام راحل در صلح، عدالت و بیداری اسلامی در پایتخت کانادا برگزار شد.
کنفرانس تاثير انديشه هاي امام در صلح، عدالت و بيداري اسلامي در خاورميانه در کانادا
به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس «تاثیر اندیشه های امام خمینی در صلح، عدالت و بیداری اسلامی در خاورمیانه» به مناسبت بیست و دومین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتاوا پایتخت کانادا برگزار شد.

شیخ «محمد العاصی» امام مسجد واشنگتن، سید «زکی باقری» از روحانیون فعال در کانادا، حجت الاسلام «حسنی» کاردار ایران در کانادا و شیخ «ممتاز علی» امام مسجد شیعیان اتاوا در این همایش به سخنرانی پرداختند.

شیخ محمد العاصی در این کنفرانس با اشاره تاثیر اندیشه های امام راحل بر جهانیان گفت: تاثیر اندیشه های امام راحل بر ملت های جهان بر هیچ کسی پوشیده نیست و این اثرات را امروزه در مدیترانه و شمال آفریقا به خوبی مشاهده می کنیم.

وی افزود: امام راحل با احیای اسلام در ایران و دادن روح عزت و کرامت به ایران و ملت و همچنین زنده کردن روحیه جسارت و شجاعت برای مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ستم برای سایر ملت ها الگوسازی کرد، این ملت ها شاهدند که ملت ایران توانسته است عزت و کرامت را بدست آورد و می تواند اهدافش را محقق سازد.

امام جماعت مسجد واشنگتن، تلاش دشمنان برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی را بیهوده خواند و تصریح کرد: دشمنان با همه توان و امکانات نظیر جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی تلاش می کنند انقلاب اسلامی و موفقیت های امام خمینی (ره) را ریشه کن سازند و هم اکنون نیز با هدف قرار دادن دانشمندان ایرانی در صدد جلوگیری از پیشرفت علمی این کشور هستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات