۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۸۲۵

سید حسن نصرالله فردا سخنرانی می کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان، فردا سخنان مهمی را درباره کیفرخواست دادگاه ویژه ترور رفیق حریری ایراد خواهد کرد.
سيد حسن نصرالله
به گزارش خبرگزاری رسا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، فردا (شنبه) درباره کیفر خواست دادگاه ویژه ترور رفیق حریری (نخست وزیر سابق لبنان) سخنرانی خواهد کرد.

وی قرار است در این سخنرانی که از ساعت 30و8 شب به وقت محلی آغاز و به صورت مستقیم از شبکه المنار پخش شود به بیان دیدگاه حزب الله لبنان در قبال این کیفرخواست بپردازد.

گفتنی است هیئت سه نفره از دادگاه بین المللی بررسی ترور نخست وزیر سابق لبنان، روز گذشته نسخه ای از کیفرخواست این دادگاه شامل حکم بازداشت چهار لبنانی را به دادستان کل لبنان تحویل دادند.

رسانه های این کشور خبر دادند نام های «سلیم عیاش»، «اسد صبرا»، «حسن عیسی» و «مصطفی بدرالدین» به عنوان عوامل این ترور معرفی شده اند.

مصطفی بدرالدین از فرماندهان بزرگ مقاومت است که ضربه های بسیار بزرگی به رژیم صهیونیستی زده و کارشناسان معتقدند ذکر نام وی در لیست متهمان، انتقام صهیونیستی – آمریکایی از اوست.

سید حسن نصرالله پیش از این بر آمریکایی – اسرائیلی بودن این دادگاه تاکید و اعلام کرده بود دیگر نمی توان به جریان حریری برای رهبری کشور اعتماد کرد.

رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان در سال 1384 بر اثر انفجار یک بمب قوی در مسیر خودروی حامل وی در بیروت کشته شد./980/ب903/گ
ارسال نظرات