۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳
دفتر تبلیغات اسلامی منتشر کرد؛

دویست و سی و یکمین شماره ماهنامه پیام زن

خبرگزاری رسا ـ دویست و سی و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری پیام زن به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پيام زن



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام زن ماهنامه ای ویژه مسائل زنان و خانواده است که در حوزه دین، فرهنگ و جامعه اسلامی برای عموم منتشر می شود.

«نکاتی در روش تدریس امام خمینی»، «آثار و فواید حجاب»،«آینه (امام خمینی از نگاه مقام معظم رهبری)»، «نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان/ دانشگاه ناتیانگ (آمریکا)» را در بخش سیاسی اجتماعی این شماره می خوانید.

در بخشی از آثار و فواید حجاب می خوانید: «اگر حجاب، و به تعبیر دقیق تر، پوشش اسلامی، با سایر عناصر نظام عفت همراه نشود، غرض از جعل آن متحقق نمی گردد. اگر بناست که پوشش اسلامی، زنان را از حالت شئ جنسی و البته محرک بودن خارج سازد و مانع ارسال پیام های جنسی از سوی آنان به مردان نامحرم گردد، مسلما لازم است در کنار ضوابط پوشش، به مسائل دیگری نیز توجه گردد. رفتار مبتنی بر حیا، متانت و صلابت در گفتار، و توجه به محتوای کلام با نامحرم، وقار در راه رفتن، پرهیز از تبرج، خود داری از اختلاط با نامحرم، و نیز غض بصر (کنترل نگاه به نامحرم)، از جمله این مسائل و در واقع اجزاء دیگری از منظومه عفت اند.»

«هم نام گل های بهاری (قسمت یازدهم)»، «نگاهی به تلاش های امام علی النقی علیه السلام»، «شیوه های علمی امام باقر علیه السلام» و «بررسی اتهام های بی اساس به مختار ثقفی»، در بخش فرهنگ و اندیشه آمده است.

«آیه ای از آیات بهار»، «شعر؛ عطر زندگی»، «داستان: زمستان در راه است برگرد»، «داستان طنز معاصرعرب: هلاکو»، مطالب بخش هنر و ادب را تشکیل می دهد.

در بخش خانواده و تربیت: «روش های تربیت دینی» را مطالعه خواهید کرد.

«شیوه هایی برای بازیابی انرژی»، «بالابردن هوش در کودکان»،«چگونه قلب خود را سالم نگه دارید»، «یوگا چیست»، «قصه و کودک»، «صرع و تشنج» و «ناگفته هایی درباره روغن کانولا» فهرست بخش خانه و خانه داری این شماره است.

و در پایان، بخش دختران بهار شامل: «برده داری»، «روزهای آغشته»، «مشاوره»، «داستان گل های وحشی» و «نمی دانم خلاص» می شود.

در بخش مشاوره در مورد خواستگاری همزمان آمده است: «من دو تا خواستگار دارم. آیا فرآیند خواستگاری را همزمان با هر دو بگذرانم یا پس از روشن شدن وضعیت یکی، به دیگری اجازه ملاقات بدهم؟
پاسخ: خواستگاری همزمان از طرف دو نفر و پذیرش آن از طرف خانم، کار جالبی نیست. رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود:

لا تخطب أحدکم علی خطبة اخیه
هیچ یک از شما، دختری را که دیگری خواستگاری کرده، خواستگاری نکند.

مطلوب این است که وضعیت یک خواستگار مشخص شود و اگر به جایی نرسید، نفر بعد اقدام کند. پذیرش دو خواستگار همزمان، از طرف دختر نیز مشکلاتی را فراهم می آورد؛ از جمله این که آن دو نفر را با هم مقایسه می کند و این کار باعث سردرگمی و سخت شدن تصمیم گیری می شود.
گذشته از این که اگر خواستگاران متوجه این موضوع شوند، به سختی آزرده خاطر و احتمالا منصرف خواهند شد.»

دویست و سی و یک مین شماره ماهنامه پیام زن به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیر مسؤولی احمد زادهوش در 100 صفحه با قیمت 750 تومان منتشر شده است./913/ن601/ع

ارسال نظرات