۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۷۶
با همکاری حوزه علمیه طالبیه؛

مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مصلای تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم برای نخستین‌بار در مصلای اعظم تبریز برگزار می شود.
کرسي ملي تلاوت قرآن
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، دبیر ستاد تفسیر آذربایجان شرقی، در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ستاد تفسیر قرآن کریم با همکاری حوزه علمیه طالبیه، اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه استان، بنیاد مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز، بیت آیت الله شبستری و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم را برای نخستین‌بار در تبریز برگزار می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: این ستاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و تاکید بر توجه بیش از پیش به مفاهیم ارزشمند آیات الهی، همزمان با ماه مبارک رمضان اقدام به برپایی کرسی ملی تلاوت قرآن کریم در تبریز کرده است.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم همه روزه از ساعت 14:30 در مصلای اعظم تبریز با حضور روحانیان فعال در ستاد تفسیر قرآن کریم استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه طالبیه در بخش دیگری از سخنان خود از حضور گسترده روحانیان در جلسات تفسیر مساجد این استان خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی جلسات تفسیر قرآن در مساجد و محافل مختلف و همچنین جذب و آموزش روحانیان آشنا به تفسیر قرآن مهم‌ترین هدف این ستاد است.

وی با بیان این‌که ستاد تفسیر استان زیر نظر آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند، گفت: برپایی جلسات تفسیر قرآن در مساجد محلات مختلف تبریز و سراسر استان مهم‌ترین هدف این ستاد در حال حاضر است.

حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این‌که در ماه‌های گذشته نتایج فعالیت روحانیان تفسیرگو در مساجد استان مطلوب ارزیابی شده است، گفت: هم اکنون 50 جلسه تفسیر قرآن در نقاط مختلف تبریز به همت 50 روحانی ابن ستاد اداره می‌شود که درصدد افزایش تعداد روحانیان تفسیرگو هستیم که با شناسایی و ساماندهی جلسات تفسیر قرآن در استان، تعداد روحانیان فعال در این ستاد به بیش از 100 نفر افزایش خواهد یافت.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم استان آذربایجان شرقی در ادامه از تهیه برنامه تلویزیونی تفسیر قرآن به زبان آذری خبر داد و گفت: دوری از مفاهیم ارزشمند و عمیق قرآنی، جامعه را با آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی روبه‌رو خواهد کرد.

حجت الاسلام سیدی ثانی در پایان قرآن را مایه حیات جامعه بشری دانست و گفت: قرآن قانون اساسی و آیین زندگی بشر بوده از این رو باید فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات