۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۷۳۷
خطیب جمعه بیروت در دیدار با هیات بحرینی:

نگران فتنه دولت های استکباری برای نابودی شیعیان و اهل سنت هستیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت در دیدار با هیاتی بحرینی به بررسی اوضاع کنونی جهان اسلام و چالش های فراروی وحدت اسلامی در سایه تحولات اخیر بحرین و دیگر کشورهای عربی، نشستند.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، فرزند مرجع فقید شیعه در لبنان، علامه فضل الله و خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در دیدار با هیاتی بحرینی به ریاست حسین سلیمان عویناتی، کاندیدای انتخابات آینده پارلمان بحرین به بررسی اوضاع کنونی جهان اسلام و چالش های فراروی وحدت اسلامی در سایه تحولات اخیر بحرین و دیگر کشورهای عربی، نشستند.

سید علی فضل الله با تاکید بر روی آوردن به گفت و گو برای برون رفت از بحران ها به عنوان تنها راه برون رفت از بحران بحرین، گفت: ملت بحرین شایسته آن است که زندگی مسالمت آمیزی داشته باشد و به دور از همه نامگذاری ها و دسته بندی هایی که به دنبال ایجاد شکاف و جدایی میان آنهاست، همچون یک خانواده به زندگی خود ادامه دهد.

وی مرحله کنونی را مرحله ترویج فتنه مذهبی در منطقه دانست و افزود: دشمنان می خواهند با تحریف واقعیت، اینگونه القا کنند که شیعیان خواستار نابودی اهل سنت یا آنکه اهل سنت خواستار نابودی شیعیان هستند در حالی که واقعیت این است که ما نگران فتنه ای هستیم به رهبری کشورهای ستیزه جوی استکباری به هدف خراب کردن سقف خانه اسلام بر سر هر دوی ما.

خطیب جمعه شهر بیروت، نخستین گام در رویارویی با این نقشه شوم را تلاش برای تقویت منطقه وحدت گرایانه و کوتاه آمدن برای حفظ وحدت اسلامی و کنار گذاشتن اختلاف ها دانست و از همگان خواست تا برای یکپارچه کردن صفوف مسلمانان و زدودن کینه ها و حساسیت های متعصبانه بکوشند به ویژه در بحرین که باید بوستان گفت و گو و همفکری باشد نه میدان جنگ و خونریزی و کشمکش./981/ب902/گ
ارسال نظرات