۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۴۷۸
خطیب جمعه قفول بحرین:

ملت مومن بحرین نمی تواند در برابر تجاوز به ناموس خود بی تفاوت باشد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین ضمن محکومیت شدید بازداشت بانوان تاکید کرد که ملت بحرین در برابر این تجاوز سکوت اختیار نمی کند.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول بحرین در تجمع اعتراض آمیز علما و طلاب حوزه های علمیه که در اعتراض به هتک حرمت و بازداشت بانوان این کشور از سوی رژیم آل خلیفه در منطقه باربار برگزار شد تجاوز به بانوان را به شدت محکوم کرد و گفت: این چه کشوری است که فرزندان آن نمی توانند نسبت به مقدسات، شعائر، حسینیه ها، خون، ناموس و رزق و روزی خود در امان نباشند، بنده به صراحت می گویم اگر این وضعیت ادامه داشته باشد آرامش جامعه از بین می رود و آشوب و تنش، جای حکمت را می گیرد.

وی افزود: بر ما واجب است که به وطن خود عشق و وابستگی داشته باشیم، ولی مقامات نیز موظف هستند که زندگی کریمانه ای را برای شهروندان فراهم کنند. ما فرزندان دین، ارزش ها و رسالت هستیم و به هیچ وجه روزی فرانمی رسد که به وطن خود خیانت کنیم.

علامه الغریفی با هشدار نسبت به وضعیت آینده بحرین تصریح کرد: سخن بی پروا به تخریب کشور منجر می شود، ما همواره در پی کلمات صادقانه و مخلصانه ای هستیم که به صلاح وطن باشد. اوضاع کشور با بازداشت بانوان و هتک حرمت نوامیس مردم به سمت وخیم تر شدن گام برمی دارد، این اقدام نظام پیامدهای خطرناکی را در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه قفول بحرین تاکید کرد: ملتی که به شهد ایمان را نوشیده اند به هیچ وجه نمی توانند در برابر هتک حرمت نوامیس خود سکوت اختیار کنند و نسبت به تجاوز به زنان بی تفاوت باشند.

وی خطاب به مقامات بحرینی گفت: اگر آرامش و ثبات کشور را می خواهید باید اصلاحات را اجرایی سازید، اگر خواستار امنیت بحرین هستید باید به وضعیت کنونی پایان داده و اقدامات خشن و سراسر عنف خود را متوقف کنید.

سید عبدالله الغریفی با اشاره به ادامه اعتراضات مسالمت آمیز از سوی ملت بحرین اظهار داشت: ملت همچنان به مسالمت آمیز بودن اعتراضات پایبند هستند، ولی از آن روزی می ترسم تعقل مردم به دلیل اقدامات مقامات زائل شود.

گفتنی است مقامات آل خلیفه که از عدم مشارکت ملت این کشور در انتخابات میان دوره ای به شدت خشمگین شده بودند، روز شنبه به شدت به سرکوب معترضان پرداخته و جمع کثیری از شهروندان از جمله تعدادی از زنان را بازداشت کردندگفتنی است مقامات آل خلیفه که از عدم مشارکت ملت این کشور در انتخابات میان دوره ای به شدت خشمگین شده بودند، روز شنبه به شدت به سرکوب معترضان پرداخته و جمع کثیری از شهروندان از جمله تعدادی از زنان را بازداشت کردند/980/ب902/گ
ارسال نظرات