۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۵۱۶
مدیر استانی حوزه‌های علمیه زنجان:

850 طلبه برادر در حوزه‌های علمیه زنجان تحصیل می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان با اشاره به تحصیل 850 طلبه برادر در حوزه های علمیه استان زنجان گفت: درصدد راه اندازی کرسی های درس خارج در زنجان هستیم.
حوزه علميه
حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه علمیه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: هم اکنون بیش از 850 طلبه برادر حوزه های علمیه زنجان در پایه های اول تا دهم مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 20 طلبه دروس سطح را در حوزه علمیه زنجان به پایان رسانده اند، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روحانیان بومی استان، با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور به دنبال راه اندازی کرسی های درس خارج فقه و اصول برای ادامه تحصیل فارغ التحصیلان حوزوی استان هستیم.

حجت الاسلام بیات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان به آشنایی طلاب با اصول تحقیق و پژوهش در دوران تحصیل تصریح کرد: برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه طلاب و تنظیم دروس تکمیلی از پایه اول تا دهم از مهمترین برنامه های مرکز در سال تحصیلی جاری است.

وی با بیان اینکه طلاب زنجانی در دوران تحصیل علوم حوزوی با مبانی علوم روز از جمله با رایانه و اینترنت آشنا می شوند، گفت: افزون بر این طلاب با مهارت های لازم در خوشنویسی، علوم قرآنی، جامعه شناسی و روان شناسی و روش های تحقیق آشنا می شوند.

مدیر استانی حوزه علمیه زنجان تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه برادران زنجان تا پایه هفت بایستی با برخی مبانی جامعه شناسی و روان شناسی آشنا شوند که این امر ضرورتی انکار ناپذیر برای موفقیت مبلغان در عرصه های مختلف اجتماعی به شمار می رود.

وی تدوین برنامه های مختلف تحقیقی و پژوهشی ویژه طلاب پایه های 1 تا 10 را از دیگر برنامه های این مرکز دانست و گفت: برنامه های پژوهشی به گونه ای است که هر یک از طلاب در سال جاری، بایستی حداقل یک اثر مکتوب پژوهشی تدوین و ارایه کنند./935/ت302/س
ارسال نظرات