۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۲۸۲
قائم مقام دانشگاه تبریز خبر داد؛

اعلام فراخوان کرسی‌های آزاداندیشی/ تصویب رشته ادبیات دفاع مقدس در تبریز

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام دانشگاه تبریز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر راه اندازی کرسی های آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه، از اعلام فراخوان برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه تبریز خبر داد.
کرسي آزاد انديشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدتقی اعلمی قائم مقام دانشگاه تبریز، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که همواره مورد تکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، با جدیت بیشتر پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه برپایی این کرسی ها به خصوص پس از حوادث انتخابات سال 88 مورد تاکید جدی قرار گرفته است، گفت: اخیرا آئین نامه ای از سوی وزارت علوم در زمینه برگزاری علمی و موثر کرسی های آزاد اندیشی صورت گرفته و تبلیغات گسترده ای در این مورد صورت می گیرد.

اعملی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر راه اندازی کرسی های آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه، از اعلام فراخوان برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه تبریز خبر داد و تصریح کرد: تمامی تشکل ها و گروه های دانشجویی می توانند با مراجعه به مدیریت امور فرهنگی دانشگاه نسبت به اعلام آمادگی نسبت به برگزاری کرسی آزاداندیشی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه عمده فعالیت های فرهنگی دانشگاه تبریز به همت خود دانشجویان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: همه ساله برنامه هایی در دانشگاه تبریز در زمینه مسایل فرهنگی با محوریت دانشجویان برگزار می شود که برگزاری برنامه وحدت حوزه و دانشگاه در این راستاست.

قائم مقام دانشگاه تبریز در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر اعلام برنامه های هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اطلاع دقیقی از برنامه ای برای گرامیداشت این مناسبت ندارم، اما همه ساله با مشارکت حوزه علمیه تبریز، نهاد رهبری دانشگاه ها و معاونت فرهنگی دانشگاه تبریز برنامه ای برگزار می شود.

اعملی بر توسعه فعالیت های مذهبی و نیز فعالیت های صنفی دانشجویی و دانشگاهی تاکید کرد و تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی و دینی، عامل مهمی در ترویج روحیه نشاط معنوی در فضای علمی و آموزشی دانشگاه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب رشته ادبیات دفاع مقدس خبر داد و گفت: دانشگاه تبریز در آینده نزدیک در این رشته دانشگاهی که هم اکنون مراحل تصویب خود را سپری می کند، جذب دانشجو خواهد داشت./935/پ203/س
ارسال نظرات