۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۶۸۹
خطیب جمعه قطیف عربستان:

خون مسلمانان در برخی کشورهای اسلامی بی ارزش شده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان با اشاره به شهادت 4 تن از شیعیان در عربستان تاکید کرد که خون مسلمانان در برخی از کشورهای اسلامی بی ارزش شده است.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان، روز گذشته در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد امام رضا (ع) با اشاره به روایاتی مبنی بر حرمت خون در اسلام گفت: در حالی که خون مردم در اسلام به شدت مورد احترام است و تاکید فراوانی بر حرمت آن دارد، لیکن مشاهده می کنیم که خون مسلمانان در جوامع اسلامی به شدت بی ارزش شده و خیابان های این جوامع از خون مردم رنگین شده است. مقامات در بیش از یک کشور اسلامی به راحتی خون مسلمانان را می ریزند و متاسفانه کشتار، اقدامات تروریستی، انفجارها و ترورها در برخی از کشورهای اسلامی تحت پوشش دین انجام می گیرد.

وی کشتار شهروندان قطیف از سوی نیروهای آل سعود را به شدت محکوم کرد و افزود: مردم این قطیف این روزها از کشته شدن 4 تن از جوانانمان بر اثر اصابت گلوله های ناجوانمردانه و زخمی شدن چند شهروند دیگر غافلگیر شده اند و اوضاع در این منطقه به شدت متشنج شده و احساسات مردم فوران کرده است. بنده این جنایت را به خانواده های شهدایی که جوانان خود را از دست دادند و به همه مردم غم دیده تسلیت عرض می کنم و نسبت به این خشونت و خونریزی ها هشدار می دهم.

حجت الاسلام صفار دولت عربستان را به توجه بیشتر به حوادث رخ داده فراخواند و تصریح کرد: رهبران کشور باید برای پایان دادن به تنش وارد عمل شده و با درمان زخم ها و همدردی با شهروندانی که چیز بسیار اندکی را از دولت طلب می کنند و تنها در پی حقوق مشروع شهروندی و از بین رفتن تبعیض علیه خود هستند، فرصت سوء استفاده دیگران را بگیرند.

خطیب جمعه قطیف اظهار داشت: سخن عاطفی که از سوی رهبران کشور صادر شود و تلاشی که برای درمان سریع مشکلات و اهتمام به پیشرفت منطقه از سوی مسوولان انجام گیرد به شدت در دل مردم اثر می گذارد و عقلا و مصلحان را برای آرام سازی اوضاع یاری می کند.

وی نسبت به طایفه ای جلوه دادن اعتراضات هشدار داد و تاکید کرد: بی اهتمامی مسوولان به خواسته های مردم سبب جبهه گیری مذهبی در کشور و وارد شدن بحران در مرحله جدیدی می شود که به تبع با سیاست های امنیتی دولت مواجه خواهد شد و این خواسته و مورد نظر دشمنان است. به دولت و مردم هشدار می دهم که تنش و بحران به ضرر شهروندان و دولت خواهد بود و شکست بزرگی برای کشور به شمار می آید.

شیخ حسن صفار بیان داشت: نیروهای امنیتی باید از برانگیختن احساسات شهروندان به شدت خودداری کنند و واکنش فوری و حماسی نسبت به مردم نداشته باشند، در این صورت هیچ خونی ریخته نمی شود.

این عالم شیعه قطیف حفظ شیوه های مسالمت آمیز در اعتراضات را خواستار شد و گفت: به جوانان عزیز عرض می کنم که ملت های عربی در این بهار عربی به موفقیت خود بر اساس اعتراضات مسالمت آمیز نظیر آنچه در تونس و مصر اتفاق افتاد و در یمن و بحرین نیز جریان دارد افتخار می کنند، از شما می خواهم از وقوع در خشونت به شدت پرهیز کرده و در برابر کسانی که می خواهند اعتراضات را به سمت و سوی خشونت بکشند ایستادگی کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان ساخت: شهروندان باید از حضرت مسلم بن عقیل (س) که اولین شهید حسینی به شمار می آید الگو گرفته و از وارد شدن در خشونت و عنف به شدت خودداری کنند./980/ب901/گ
ارسال نظرات