۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۴۰۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

درخواست بازپس‌گیری پهپاد نشانگر فرافکنی و قلدر مأبی آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به درخواست آمریکا برای بازپس‌گیری پهپاد گفت: درخواست آمریکا مبنی بر باز‌پس‌گیری پهپاد شکار شده از سوی رزمندگان اسلام نوعی فرافکنی و قلدر مآبی است. آنها با فرافکنی قصد دارند افکار عمومی داخلی خود را التیام بخشند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي


حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: افزون بر بحث شرعی شکار پهپاد که مصداق غنیمت است، ‌از نظر عرفی، ‌ملی و قوانین بین المللی اگر کشوری متعرض خاک کشور دیگر شود و وسایل و ابزاری از او تصرف شود، در مایملک کشور مورد تعرض قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: درخواست آمریکا مبنی بر بازپسگیری پهپاد شکار شده از سوی رزمندگان اسلامی نوعی فرافکنی و قلدر مآبی است، از این رو درخواست کرده تا پهپاد در اختیارش قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اظهار داشت: قوانین بین المللی نه به آنها و نه به هیچ کشور متجاوز دیگری این اجازه را نمی دهد که به کشور دیگری تعرض کنند و پس از مغلوب شدن حالت طلب کاری به خود بگیرند، آنها با فرافکنی قصد دارند افکار عمومی داخلی خود را التیام بخشند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که قائل به جهاد ابتدایی نیستند، در مقام دفاع اتفاق نظر دارند که دفاع از کشور اسلامی بر همه افراد جامعه اسلامی واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این مسأله وقتی اهمیت پیدا می کند که این دفاع زیر نظر یک فقیه عادل انجام شود، از این رو اموالی که تصاحب می شود، غنیمت محسوب می شود.

وی ادامه داد: اگر اموال و وسایلی که به غنیمت گرفته شده، به طور مثال جزو وسایل شخصی کافر حربی باشد متعلق به رزمنده ای است که آن وسایل را به غنیمت گرفته است.

حجت الاسلام واعظ موسوی تأکید کرد: اما اگر وسایل غنیمت گرفته شده جزو وسایل شخصی محارب نباشد، به طور مثال هواپیما، تانک یا توپی به غنیمت گرفته شود، لازم است آن را در اختیار معصوم(ع) و در زمان غیبت در اختیار ولی فقیه یا نظام اسلامی قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت مقابله به مثل با اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: لازم است در بعد رسانه ای و فرهنگی با اقدامات آمریکا به صورت جدی برخورد شود و اشکالاتی که بر نظام سرمایه‌داری و دموکراسی ادعایی غرب وجود دارد به طور دقیق بررسی و با تلطیف در بیان در اختیار افکار عمومی دنیا قرار گیرد تا با ضعف ها و کژی‌های آنان آشنا شوند./919/ت302/ع

ارسال نظرات