۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۴۲۲
عضو خبرگان رهبری:

ارتقای شاخص های سلامت در نظام اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: بر اساس تعالیم اسلام وجود سه رکن فقیه عالم،‌ طبیب بصیر و حاکم خیر در جامعه اسلامی ضرورت دارد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در افتتاح بخش آی. سی. یو بیمارستان شهدای تبریز اظهار داشت: توسعه مراکز درمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی او پیشرفت های جدید پزشکی دانشمندان ایرانی نویدبخش ارتقای سلامت عمومی در جامعه است.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی ارتقای شاخص های سلامت در جامعه است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف به ویژه پزشکی حاصل شده و خدمات دولت در این زمینه چشمگیر است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ترویج عدالت درمانی در کشور افزود: ملت ولایت مدار، همیشه در صحنه و متعهد ایران لایق بهترین خدمات درمانی هستند، هرگونه کوتاهی در خدمت رسانی به مردم غیر قابل قبول است، شایسته نیست که به علت عدم وجود تجهیزات پزشکی، مدام بیماری از بیمارستانی به بیمارستان دیگر منتقل شود.

عضو خبرگان رهبری عدالت درمانی را یکی از مهمترین مؤلفه های عدالت اجتماعی دانست و با تاکید بر این که تعدادی از مردم از خدمات بهداشتی و بیمه ای بهره مند نیستند، گفت: عدالت درمانی و بهداشتی لازمه ارتقای سطح سلامت روانی و جسامی آحاد جامعه است.

آیت الله شبستری با اشاره به پیشرفت دانشمندان ایرانی در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: بدون تردید این پیشرفت ها حاصل تحصیل علوم جدید و تلاش های بسیار مجدانه دانشمندان علوم مختلف پزشکی است که باید قدردان این زحمات بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بر اساس تعالیم اسلام وجود سه رکن فقیه عالم،‌ طبیب بصیر و حاکم خیر در جامعه اسلامی ضرورت دارد، تصریح کرد: پزشک باید علاوه بر داشتن توانمندی های علمی، مورد اعتماد و دلسوز نیز باید باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی هزینه های دارویی و درمانی به اقشار کم درآمد جامعه تحمیل می شود، تاکید کرد: در حالی که می توان با یک نسخه بیمار را درمان کرد، نباید پزشکان بیماران را وادار به رجوع مکرر نمایند./935/پ202/س
ارسال نظرات