۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۹۱۲
امام جمعه شهر کرد:

استقلال اقتصادی در گرو بها دادن به تولیدات داخلی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرد،‌ با تاکید بر اینکه صرف مصرف کالاهای تولید داخل برای مردم باید یک مرجح باشد، بها و ارزش دادن به تولیدات و محصولات داخلی را باعث استقلال اقتصادی کشور ارزیابی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد علي نکونام


حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تصریح کرد: یکی از ابتکارات بسیار زیبا و ارزشمند مقام معظم رهبری نامگذاری سالانه است؛ وقتی انسان این نامگذاری ها را از ابتدای دوران زعامت پر افتخار مقام معظم رهبری مرور می کند متوجه می شود که این امر بسیار حساب شده و جهت دار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این نامگذاری‌ها هم جهات فرهنگی و هم جهات سیاسی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داده‌اند، تصریح کرد: امسال با توجه به ضرورت هایی که با آن مواجه هستیم از جمله تحریم اقتصادی دشمنان که مدام بر طبل توخالی تحریم می کوبند و از سویی دیگر ضرورت خودکفایی و استقلال تمام عیار اقتصادی، مقام معظم رهبری سال را به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ابرازداشت: تمام ضرورت‌ها اقتضا می کرد که تولید ملی مورد توجه قرار گیرد تا همگان اعم از مسؤولان و مردم در این جهت متمرکز شوند و به تولیدات داخلی بهای بیشتری بدهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نامگذاری امسال مورد توجه مردم به ویژه تلاش گران عرصه تولید داخلی قرار گرفته است، اظهار داشت:‌ این نامگذاری از همان روزهای ابتدایی سال اثرات قابل توجهی را گذاشت و در قیمت اجناس و کالاها تاثیر قابل توجهی داشت و از روند بی رویه افزایش قیمت‌ها جلوگیری و ثبات خوبی را در بازار حاکم و امیدها را افزون کرد.

امام جمعه شهر کرد اضافه کرد: آنچه باید در مسیر کار مورد توجه قرار گیرد این است که مردم، دولتمردان و تولیدگران یک سری مسائل را لحاظ کنند، ‌از سویی مردم باید توجه داشته باشند که استقلال، خودکفایی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی در گرو توجه به تولید داخلی و ارج نهادن آن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه صرف مصرف تولید داخلی باید یک مرجّح باشد، یادآورشد: برای رسیدن به خودکفایی کامل در عرصه اقتصادی ما نیاز داریم که به تولیدات و محصولات داخلی بهای بیشتری بدهیم.

وی تاکید کرد: تولید گران نیز باید به کیفیت تولیدات خود توجه خاصی داشته باشند چراکه دنیا، دنیای رقابت است و در این میدان کسانی می توانند خود را بهتر نشان دهند که تولید با کیفیت بهتری داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد:‌ تولیدگران باید برای افزایش و ارتقای کیفیت محصولات خود برنامه ریزی و تلاش کنند،‌ از سویی دیگر دولتمردان نیز در این راستا نقش مهمی دارند و باید حامی همه جانبه سرمایه های داخلی باشند تا سرمایه ها در جهت تقویت تولید بکار گرفته شود و حمایت عملی لازم از تولیدگران صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی باید در جهت حمایت از تولید بکار گرفته شود، ابرازداشت: تولید ملی باید با ترزیق این سرمایه‌ها رونق گیرد تا موجبات آبادانی و عمران بیش از پیش کشور فراهم شود.

امام جمعه شهر کرد افزود: با حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی تولیدگران می توانند محصولات با کیفیت بهتری را تولید و روانه بازار کنند و با تحقق این مهم بازار داخلی نیز رونق خاصی پیدا خواهد کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات