۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۴۳۶
طلبه حوزه علمیه قم:

غفلت از امر به معروف و نهی از منکر از بزرگ ترین مشکلات فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع)، با انتقاد از بی توجهی به رفع مشکلات فرهنگی جامعه، غفلت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از بزرگ ترین معضلات فرهنگی کشور ارزیابی کرد.
غفلت از امر به معروف و نهی از منکر از بزرگ ترین مشکلات فرهنگی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حسین خانی فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) تهران، روز جمعه در دیدار شماری از دانشجویان منتخب دانشگاه های تهران که به منظور قدردانی از مواضع آیت الله سید خاتمی درباره وضعیت فرهنگ کشور به ویژه سخنان اخیر وی در انتقاد از ساخت و تولید دو فیلم سینمایی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافته بودند، تصریح کرد: ما از آیت الله خاتمی که موضع گیری شجاعانه ای در این راستا داشتند تشکر می کنیم.

این طلبه حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در عرصه فرهنگی در جامعه وجود دارد، ما حاضریم جان خود را در راستای اصلاح این وضعیت فدا کنیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و علما جامه عمل بپوشانیم.

این فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) یادآورشد: متاسفانه مشکلات ما در عرصه فرهنگی بسیار زیاد است و روحانیت، علما و حوزویان و دانشگاهیان باید به این مساله بیش از پیش بپردازند و تذکرات لازم را ارائه کنند تا ان شاءالله مشکلات حل شود.

وی با انتقاد از پخش دو فیلم زندگی خصوصی و گشت ارشاد در سینماهای کشور، گفت: این دو فیلم با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اکران گرفتند، در حالی که ارزش ها در این دو فیلم نشانه گرفته شده است.

حجت الاسلام حسین خانی اضافه کرد: متاسفانه در عرصه های مختلف فرهنگی جنبه هایی وجود دارد که مغفول مانده است و یکی از بزرگ ترین مشکلات فرهنگی غفلت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

این طلبه حوزه علمیه قم اضافه کرد: قبل از انقلاب اگر یک مشکل فرهنگی در جامعه ایجاد می شد علما با تمام وجود می ایستادند و خوشبختانه در حال حاضر نیز افرادی هستند که با تمام وجود و شجاعانه وارد صحنه شده و اظهار نظر می کنند که از این جمله می توان به آیت الله خاتمی اشاره کرد.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در جلسه نیز با اعلام حمایت از سخنان و مواضع آیت الله خاتمی، محتوا و مضمون دو فیلم مجوز داده شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تعارض با فرهنگ اسلامی جامعه و ارزش ها ارزیابی کرد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات