۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۸۱۷
استاد حوزه علمیه مبرز عربستان:

دشمنان می خواهند آتش فتنه مذهبی را در منطقه شعله ور سازند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان تاکید کرد که دشمنان درصدد گسترش فتنه های مذهبی و به آتش کشیدن منطقه هستند.
سيد هاشم الشخص استاد حوزه علميه مبرز عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الشخص، استاد حوزه علمیه شهر مبرز عربستان در جمع کثیری از شیعیان این شهر به بررسی شخصیت شهید صدر پرداخت و گفت: در روزهای سالگرد شهادت شخصیتی استثنایی و بی نظیر در تاریخ که دارای صفات کمال اخلاقی و علمی بود قرار داریم.

وی افزود: ذکاوت و تیزهوشی فوق العاده، علمی بی نظیر و معلوماتی گسترده، اخلاص و تقوا، اخلاق عالی، جهاد در راه خدا، شجاعت و شهادت تنها تعدادی از شخصیت های منحصر به فرد شهید صدر به شمار می آیند.

حجت الاسلام شخص با اشاره به آخرین سخنرانی شهید صدر در جمع طلاب خود، تصریح کرد: آیت الله سید محمدباقر صدر در آخرین دیداری که با طلاب خود در نجف اشرف داشت و نوار آن هم اکنون با عنوان «حب دنیا» وجود دارد به آنها خبر داده بود که این آخرین دیداری است که با آنان دارد.

استاد حوزه علمیه شهر مبرز از شجاعت و ایستادگی شهید صدر در برابر نظام دیکتاتوری صدام یاد کرد و اظهار داشت: هر فرد مومن آزاده مخلص باید همانند شهید صدر در برابر دشمنان خدا بایستد و از آنان نترسد و آیه «فاقض ما انت قاض» را همیشه بر دیدگان خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشتار مسلمانان در افغانستان و عراق به شدت ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: پیکرهای مسلمانان در افغانستان به شیوه شنیعی مورد اهانت قرار می گیرند و مسلمانان در عراق نیز در جنایت هایی دردناک به خاک و خون کشیده می شوند.

سید هاشم الشخص از سکوت مسلمانان در قبال این جنایت ها انتقاد کرد و بیان داشت: دل هر انسانی از این جنایت ها به درد می آید و ذهن را پریشان می سازد، اما سیاستمداران، روزنامه نگاران و مسلمانان در قبال این جنایت ها سکوت اختیار کرده و هیچ موضعی در محکومیت گستاخی دشمنان اتخاذ نمی کنند.

این عالم شیعه تاکید کرد: آنچه در سوریه و بحرین و سایر کشورها رخ می دهد بر گسترش نزاع های طایفه ای دلالت کرده و دشمنان می خواهند آتش فتنه مذهبی را در منطقه شعله ور سازند./980/ب902/ک



ارسال نظرات