۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۱۹۷
درقم برگزارشد؛

سومین کنگره ملی شعر فاطمی

خبرگزاری رسا ـ سومین کنگره شعر فاطمی با حضورمسؤولان و اساتید شعر و ادب در استان قم برگزار شد.
کنگره شعر فاطمي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، سومین ملی کنگره شعر فاطمی شب گذشته با حضور مسؤولان و اساتید شعر و ادب و علاقه مندان اهلبیت(ع) در استان قم برگزار شد؛ در این مراسم آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمد حسین موسی پور استاندار قم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم سیدمرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایراد سخنانی به حضار جلسه خیر مقدم گفت و سپس محمدعلی مجاهدی دبیر کنگره به ایراد سخن پرداخت و گفت: آثار شاعران جوانان به لحاظ محتوایی قوی و غنی شده است و توجه خاصی به فرهنگ ولایی پیدا کرده اند.

در بخش دیگر مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره افزایش اقبال شعرا و مردم به شعر آیینی گفت: برگزاری جشنواره شعررضوی و برنامه های ادبی فرهنگی برای ائمه اطهار(ع) رونق چشمگیری داشته است.

وی در توصیف و مدح جایگاه حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: درباره این شخصیت عظیم سخن گفتن دشوار است، دربیان عظمت مقام او همین بس که امام زمان(عج) او را الگوی خود می داند؛ مقام معظم رهبری می فرماید ما نمی دانیم باید درباره حضرت زهرا(س) چه بگوییم و چطور بیاندیشیم.

این کنگره شعرای آیینی چایچیان، سبزواری، میرشکاک، فیض، صرافان، رحیمی، سهرابی به شعر خوانی پرداختند و اصغر زنجانی، سازگار و عاصی با مدیحه سرایی به حال و هوای معنوی محفل افزودند.

گفتنی است این مراسم به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، انجمن ادبی استان قم و دبیرخانه دائمی شعرآیینی در سالن قدس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد. /928/پ202/ن

ارسال نظرات