۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۲۴۱
عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

جمهوری اسلامی سایه ای از حکومت امام معصوم است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: حکومت جمهوری اسلامی مرتبط با حضرت حجت(عج) و پیرو دستورات خداوند است و با تلاش ها و زحماتی که در راستای مهدویت و زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) می کند، سایه ای از حکومت امام معصوم(عج) است.
امام زمان

حجت الاسلام قاسم خانجانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بین اینکه عدم وجود امام(ع) امکان پذیر نیست، گفت: امام(ع) در شئون مختلف اقتصادی، فرهنگی و قضایی اداره امور مردم را بر عهده دارد و این نهایت لطف امام زمان(عج) است.

 

 وی عدم حضور فیزیکی و ظاهری امام(ع) را از ناحیه مردم دانست و افزود: چون ما مردم مشکلات و موانعی را ایجاد کرده ایم که مانع تصرف امام زمان(عج) در امور جاری مردم و جامعه به صورت فیزیکی و ملموس شده است و این از نالایقی و عدم کفایت ما است.

 

 حجت الاسلام خانجانی امام معصوم(ع) را واسطه فیض برشمرد و اظهار داشت: حضور امام(ع) موجب فیض بندگان از خداوند است و این واسطه بودن امام با دیدن یا ندیدن ما از بین نمی رود و ندیدن امام خدشه ای در فلسفه وجود و فیضیت امام زمان(عج) ایجاد نمی کند.

 

 عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه واسطه فیضیت و وجود امام(ع) تا قیامت و تا زمانی که موجودی وجود دارد ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر امام(ع) وجود نداشته باشد زمین موجودات را می بلعد و در خود فرو برده و عالم ویران می شود.

 

 وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل غیبت در حقیقت محافظت از امام زمان(عج) بوده است و این از لحاظ تجربی هم ثابت شده که مردم از 11 امام گذشته به خوبی بهره مند نشدند و هریک از ائمه(ع) را به طریقی شهید یا مسموم کردند و از بین بردند و اجازه ندادند هیچ یک به مرگ طبیعی از دنیا بروند.

 

 حجت الاسلام خانجانی با بیان اینکه اگر خداوند هزار امام هم برای مردم می فرستاد مردم چون لیاقت درک ائمه(ع) را نداشتند آنها را به شهادت می رساندند، گفت: مشیت خداوند بر این امر واقع شد تا امام زمان(ع) به صورت ملموس و فیزیکی بین مردم نباشند تا هم بتوانند به حیات خود ادامه دهند و هم در پس پرده غیبت امور مردم را اداره و آنها را راهنمایی کنند و هدایت کنند.

 

 وی زمینه سازی برای غیبت را قبل از خود غیبت امام عصر(عج) عنوان کرد و افزود: ما زمینه سازی برای غیبت را با توجه به روایات به اشکال مختلف در زمان ائمه(ع) می بینیم که به پایه ریزی عملی آن از زمان امام صادق(ع) شروع شد و در زمان امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) به اوج خود رسید که از مصادیق آن ارتباط مردم با امام(ع) بود که از طریق وکلا شکل می گرفت.

 

 عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه غیبت امام زمان(عج) با توجه به زمینه سازی های صورت گرفته امر شگفت زده و عجیبی نبوده است، اظهار داشت: مردم به اینکه امام(ع) در جمع آنان حضور نداشته باشد عادت کرده بودند و این در ابتدا به دلیل زمینه سازی ذهنی بود که از زمان پیامبر(ص) ایجاد شده بود و ثانیا به سبب زمینه سازی ذهنی بود که از زمان امام صادق(ع) شروع و در زمان امامین عسگریین(ع) به اوج خود رسیده بود.

 

 حجت الاسلام خانجانی ابراز داشت: حکومتی که ارتباط با خدا و معصوم(ع) نداشته باشد مصداق بارز حکومت طاغوت است و حکومتی که با خداوند و ائمه(ع) ارتباط دارد و به دستورات الهی جامه عمل می پوشاند به هیچ عنوان حکومت طاغوت نخواهد بود و مصداق بارز آن حکومت جمهوری اسلامی است.

 

 وی در پایان با اشاره به اینکه هر حکومتی که خارج از چارچوب دین، عدالت و حکومت الهی باشد، طاغوت است، افزود: حکومت جمهوری اسلامی مرتبط با حضرت حجت(عج) و پیرو دستورات خداوند است و با تلاش ها و زحماتی که در راستای مهدویت و زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) می کند، سایه ای از حکومت امام معصوم(عج) است. /907/ت302/ن

ارسال نظرات