۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۱۳۹

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ پخش برنامه «در محضر قرآن» توسط مخاطبان انگلیسی زبان و پرداختن برنامه «فقه پویا» به مسائل مربوط به حج و اقتصاد بخشی از اخبار رادیو معارف است.
راديو معارف
آیا نحوه نام‌نویسی برای حج شرعی است؟
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، برنامه «فقه پویا» در راستای رسالت خود در بررسی و نقد مسائل روز جامعه از منظر فقه اسلامی، به مناسبت ایام حج به بررسی مبحث حج و اقتصاد و حواشی مربوط به آن می‌پردازد.
در این برنامه محورهای موضوعی همچون نقش اقتصاد در حج، شبهات فقهی در بحث‌ نام‌نویسی برای حج عمره و تمتع و عقدودی که بانک‌ها در این مورد اجرا می‌کنند، مشکل تعهداتی که هزینه حج بر نظام اجرایی آن و دولت تحمیل می‌کند و پیشنهاد راه حل‌هایی که برای این موارد مطرح می‌شود با بهره گیری از نظرات کارشناسان برنامه در سه برنامه تشریح می‌شود.
شایان ذکر است،‌ کارشناسان این برنامه، حجت الاسلام دکتر حمید رضایی اقتصاد دان و عضو هیأت علمی دانشگاه مفید و حجت‌الاسلام دکتر سید ضیاء الدین کیاحسینی اقتصاد دان، عضو هیأت علمی دانشگاه مفید و دبیر علمی همایش سراسری حج و اقتصاد هستند.
برنامه «فقه پویا» کاری از گروه فقه و سیره به تهیه کنندگی و سردبیری حجت الاسلام محمد جواد طوسی و مجری کارشناسی سید مرتضی موسوی‌نژاد شنبه هر هفته ساعت 14:45 از رادیو معارف پخش و در روزهای دوشنبه ساعت 22:10 بازپخش می شود.
کانال ندای اسلام در محضر قرآن نشست
با توجه به این‌که خواندن آیات الهی و تفکر در معانی و تفاسیر آن، نیز پند گرفتن از راهنمایی‌ها و عبرت گرفتن از وقایعی که بر سر پیشینیان آمده، بهترین راه ارتباط با قرآن است؛ کانال ندای اسلام رادیو معارف اقدام به پخش برنامه «در محضر قرآن In the Pressence of Qoran» می‌کند.
هدف اصلی این برنامه آشناسازی مخاطبان انگلیسی زبان این کانال با معارف و مضامین عمیق قرآنی است که پخش ترتیل و ترجمه قرآن کریم و تفسیر کوتاه و موضوعی آن، تفسیر سوره هود، داستان این قوم و عاقبت آن از محورهای موضوعی این برنامه است.
برنامه «در محضر قرآن» به تهیه کنندگی و سردبیری علی اصغر حداد و گویندگی وقار رضوی از شنبه 29 مهر سال جاری هر روز از کانال ندای اسلام رادیو معارف تقدیم شنوندگان خواهد شد.
برنامه‌های کانال ندای اسلام علاوه بر دریافت از طریق گیرنده‌های دیجیتال خانگی «ست تاپ باکس»، از طریق پایگاه اطلاع رسانی این کانال به نشانی www.coiradio.com و از طریق ماهواره هاتبرد 8، با مشخصات فرکانس 12.437 گیکاهرتز و نرخ انتقال اطلاعات «سمبل ریتی 27500 افقی پخش می‌شود.  
برپایی مراسم سالروز ازدواج دو نور توسط رادیو معارف
به مناسبت اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مراسم جشنی به میزبانی رادیو معارف با حضور کارکنان چهار مجموعه رسانه ملی مستقر در قم برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی کارشناس تربیتی رادیو معارف به تبیین جایگاه خانواده در اسلام و تشریح علل اسوه بودن خاندان رسالت و اهل‌بیت(ع) برای خانواده اسلامی، همچنین الگوپذیری از ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی سبک زندگی اسلامی پرداخت.
حجت الاسلام محسن عباسی ولدی روانشناس و کارشناس برنامه پرسمان تربیتی رادیو معارف و برنامه گلبرگ شبکه سوم سیماست./997/پ203/ن
ارسال نظرات