۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۴۷۳۷۶
آیت‌الله استادی:

مراقب باشیم رفتار ما به جای حمایت از نظام منجر به تضعیف آن نشود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت از نظام جمهوری اسلامی را ضروری دانست و گفت: کسانی که وابستگی نزدیک به نظام دارند باید مراقب باشند برخورد و رفتارشان به جای حمایت از نظام، به آن ضربه نزند.
 آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، در مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم که با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد، فلسفه قیام امام حسین‌(ع) را حفظ دین عنوان و اظهار کرد: گاهی از برخی منبری‌ها و مداحان شنیده می‌شود که امام‌(ع) شهید شد تا ما را شفاعت کند، در حالی که چنین نیست.
 
وی گفت: پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت‌(ع) مقام بسیار بالایی دارند و شکی نیست که شفاعت یکی از مقام‌های آنان است، اما اگر گفته شود که امام حسین‌(ع) برای شفاعت شیعیان شهید شدند از مغالطه‌ها است و به هیچ نحو صحیح نیست؛ امام حسین‌(ع) قیام کرد تا دین خدا حفظ شود، ما نماز بخوانیم، امر به معروف کنیم و از گناه بپرهیزیم.
 
انجام گناه به وعده شفاعت با هدف امام حسین‌ سازگار نیست
امام جمعه موقت قم با بیان این‌که برخی بر این تصورند که اگر ظلم کنند، امام حسین‌(ع)، آنان را شفاعت خواهد کرد، افزود: امام حسین‌(ع) برای مقابله با ظلم قیام کرد، نه این‌که اگر ما ظلم کردیم، ما را شفاعت کند؛ باید متوجه بود که از شفاعت آن حضرت برداشت به انجام گناه نشود؛ چراکه انجام گناه به وعده شفاعت با هدف امام حسین‌(ع) سازگار نیست.
 
وی همچنین این سخن برخی که می‌گویند امام‌(ع) شهید شد تا ما بر آن حضرت گریه کنیم را صحیح ندانست و اظهار کرد: اگرچه گریه بر اباعبدالله الحسین‌(ع) سازنده است و به فرموده امام راحل می‌تواند در انسان انقلابی ایجاد کند و حتی فرد گناهکار از گناهان خود دست بردارد، اما نباید گفت که امام‌(ع) شهید شد تا ما گریه کنیم.
 
آیت‌الله استادی در ادامه با اشاره به این روایت که هرکس از دنیا برود و امامش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، مردم زمان امام حسین‌(ع) به جز اندکی را جاهل خطاب کرد و گفت: حتی کسانی که تماشاچی حوادث کربلا بودند به مقابله با امام حسین‌(ع) برخواسته‌اند؛ آن حضرت شهید شد تا مردم را از این گمراهی نجات دهد.
 
بی‌تفاوتی مردم نسبت به حوادث جامعه گمراهی است 
وی بی‌تفاوتی مردم نسبت به حوادث جامعه را گمراهی توصیف و تصریح کرد: تمامی مردمی که در حوادث عاشورا تماشاچی و بی‌تفاوت بودند بصیرت دینی نداشتند و گمراه بودند و امام حسین‌(ع) می‌خواستند آنان را از جهالت و ضلالت نجات دهند؛ قیام آن حضرت در حقیقت برای بیداری مردم صورت گرفت.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حفظ دین خدا با شهادت انجام می‌شد، از این‌رو امام حسین‌(ع) به شهادت تن داد، گفت: اگر روایت است که امام حسین‌(ع) درجه‌ای دارد که با شهادت به آن درجه می‌رسد، به همین سبب است و نباید این‌گونه برداشت شود که آن حضرت برای این‌که شهید شوند، به کربلا رفتند.
 
حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری است
وی در بخشی دیگر با اشاره به سخن حضرت ابوالفضل‌‌‌العباس(ع) که پس از قطع شدن دست راستشان فرمودند «و الله ان قطعتموا یمینی‏ انی احامی ابدا عن دینی‏»، این وفاداری و گذشت را با شرایط کنونی جامعه تطبیق داد و گفت:‌ اگر در زمان جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که یک نظام دینی در آن حاکم است، باید مراقب باشیم از ما کاری صادر و موضعی گرفته نشود که به نظام ضربه بزند.
 
آیت‌الله ‌استادی، حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران را ضروری دانست و خطاب به بازاری‌ها، منبری‌ها، کارمندان و دولتی‌ها با بیان این‌که اگر کاری کنند نظام ضربه بخورد، نقطه مقابل فرمایش حضرت ابوالفضل‌‌العباس(ع) حرکت کرده‌اید، تصریح کرد: کسانی که وابستگی نزدیک به نظام دارند باید مراقب باشند برخورد و رفتارشان به جای حمایت از نظام جمهوری اسلامی، به آن ضربه نزند. /920/پ202/ج
ارسال نظرات