۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۵۰۷۱۱
نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد:

گسترش حوزه‌های علمیه؛ پادزهر رسانه‌های ضد دینی دشمن

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی گفت: دشمنان به دنبال گسترش توطئه‌ها، فتنه‌ها و رسانه‎‌های ضددینی خود هستند، رسالت ما نیز گسترش حوزه های علمیه و مراکز دینی و ترویج مکتب اهل بیت(ع) است.
حجت‌الاسلام حسيني شاهرودي، نماينده ولي فقيه در استان کردستان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح رسالت خطیر طلاب و حوزه‌های علمیه در برهه کنونی پرداخت و اظهار داشت: در شرایطی که نظام اسلامی با توطئه‌های روزافزون دشمنان روبه‌رو  است، وظایف حساس و خطیری متوجه روحانیت اصیل و طلاب علوم دینی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هدف دشمن، وظیفه ما نیز تلاش برای توسعه نهادهایی است که سبب ترویج اسلام هستند، به عبارت دیگر دشمنان به دنبال گسترش توطئه‌ها، فتنه‌ها و رسانه‎‌های ضددینی خود هستند، رسالت ما نیز گسترش حوزه های علمیه و مراکز دینی و ترویج مکتب اهل بیت(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: از حوزه‌های علمیه و طلاب انتظار داریم ضمن توجه به مسائل تهذیبی و اخلاقی در دوران تحصیل علوم دینی، خود را به سلاح علم مجهز کنند تا در مقابل دشمنان و جنگ نرم استکبار جهانی موفق باشند، افزون بر پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی نیازمند بنیه قوی علمی و فقهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه این استان روند رو به رشدی را طی می‌کنند، تصریح کرد: با عنایات حضرت حق در این جهت رو به پیشرفت هستیم و روز به روز با رفع موانع و مشکلات پیش‌روی حوزه و نهادهای دینی، امیدواریم در اهداف عالی خود موفق باشیم.

 

وی در ادامه خطاب به طلاب علوم دینی، صبر در برابر مشکلات و توجه به زی‌طلبگی را عامل توفیق در دوران تحصیل و تبلیغ دانست و افزود: طلبه‌ها باید با وجود هر شرایط نامساعد به تلاش خود ادامه دهند و آداب طلبگی را همواره مورد توجه و عنایت قرار دهند، طلاب از ابتدای ورود به حوزه بایستی اخلاص در تحصیل داشته باشند و هدف از انتخاب طلبگی را خدمت به دین خدا و خلق قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر مقام معظم رهبری در سال 88 به استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: سفر پرخیر و برکت رهبر انقلاب به این استان باعث شد تا معضل بیکاری تا حد زیادی در استان رفع شود، افزون بر این‌که اکثر پروژه ها نیز اجرا شده و برخی نیز در حال اتمام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی گفت: جنبه‌های معنوی سفر رهبر معظم انقلاب را نمی‌توان قیمت گذاشت، چراکه امنیت در این استان با این سفر تاریخی کامل شد و این مسأله سبب تغییر نگاه‌ها به کردستان شده است./935/ت302/س

 

ارسال نظرات