۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۵۰۹۷۰

استقبال از دومین جشنواره وبلاگ‌نویسی آیات در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از استقبال عموم مردم به‌ویژه جوانان از دومین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات در تبریز خبر داد.
وبلاگ نويسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست اعضای کمیته قرآنی استان که با حضور متولیان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی همراه بود، اظهار داشت: تمامی نهادها با تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اولویت فعالیت خود در حوزه قرآن را تربیت حافظان قرار داده‌اند.

 

وی از استقبال عموم مردم به‌ویژه جوانان از دومین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم، ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آنلاین و جهت‌دهی به آنها برگزار می شود.

 

داننده با اشاره به این‌که تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌های تحت وب و اطلاع رسانی فعالیت‌های بلاگرهای قرآنی در سطح کشور از دیگر اهداف این جشنواره است، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام و شرکت در جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی اول بهمن ماه سال جاری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری  جشنواره فرهنگی بصیرتی"بانوی فضیلت،‌ حامی رسالت" خبر داد و گفت: تبیین الگوهای رفتاری اولین زن مسلمان حامی رسالت، ‌ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی زنان در عرصه اجتماع و خانواده، تبیین بینش حجاب و عفاف از منظر زنان برتر جهان اسلام،‌ گسترش تحقیق و پژوهش درخصوص موضوعات جامعه زنان تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر، آشنایی با ادبیات دینی و اشعار آئینی در خصوص حضرت خدیجه (س) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر دینی فرهنگی در زمینه سیره، شخصیت و زندگی حضرت خدیجه (س) از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

 

داننده ادامه داد: این جشنواره در سه بخش برگزار می شود که بخش نخست شامل سیره معنوی حضرت خدیجه (س)، تاملی بر شیوه سیاسی، ‌اجتماعی و اقتصادی حضرت خدیجه‌(س)، بخش دوم شامل جشنواره شعر آئینی با موضوع پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) و بخش سوم، جشنواره پیامک ادبی با موضوع زنان برتر جهان اسلام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نهادهای فرهنگی باید با اجرای برنامه‌‌های مناسب، سرمایه‌گذاری کلان نظام در امور قرآنی را نمود بخشند، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی در سطح جامعه نیازمند برنامه‌ریزی مدون و هدفمندی است که خوشبختانه از لحاظ تامین اعتبار این امر صورت گرفته و اعتبارات مناسبی به نهادهای دولتی در راستای ترویج این فرهنگ متعالی اختصاص یافته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذبایجان شرقی با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذاری قرآنی باید از سیاست گذاری های کلان آغاز شود، گفت: با تحقق این مسأله آموزه‌های قرآنی بیش از پیش وارد فعالیت های فرهنگی و هنری می شود و فضای آثار تولیدی در تمام زمینه‌ها معطر به مضامین قرآنی خواهد بود.

 

داننده بر لزوم تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن برای تقویت و ارتقای سطح درک مخاطبان تاکید کرد و با اشاره به تدوین منشور توسعه قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: هدف از تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی ایجاد هماهنگی بین دستگاههای دولتی،‌ مؤسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در جهت هم افزایی و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین المللی و همچنین تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم است.

 

وی در پایان بر تقویت و گسترش انس با قرآن کریم و ترویج آیات و مفاهیم این کتاب عظیم در حوزه فرهنگ عمومی و ارتقاء بخشی نظام تعلیم و تربیت،‌ نظام رسانه ای، ‌نظام تبلیغات دینی و سایر نظام های موثر با الهام از تعالیم قرآن کریم تأکید کرد و افزود: تمسک به آموزه های قرآنی نجات‌بخش جامعه بشری است.

 

گفتنی است، ‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، نماینده امام جمعه تبریز در امور قرآنی، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، آموزش و پرورش، حوزه علمیه آذربایجان شرقی، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، نیروی انتظامی و تشکلهای مردمی و قرآنی از اعضای کمیته قرآنی استان هستند./935/پ202/ب

ارسال نظرات