۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۵۲۶۴۲
حجت الاسلام جلالی:

شعار انتخابات آزاد حربه نخ نما شده برای فتنه گری است

خبرگزاری رسا ـ یک فعال سیاسی شعار انتخابات آزاد را ابزار زنگ زده دشمنان دانست و گفت: کسانی که چنین سخنانی را علم می کنند اگر انتخابات به نفع آنان رقم نخورد دوباره فتنه گری خواهند کرد.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شعار انتخابات آزاد، سالم و به دور از تقلب که از سوی برخی جریانات سیاسی مطرح شده است، اظهار داشت: این همان ابزار زنگ زده دشمنان در انتخابات پیشین است.


وی افزود: برخی می گویند همه جریانات سیاسی باید در انتخابات حضور پیدا کنند، اینها با این سخنان می خواهند آماده شوند برای این که اگر انتخابات به نفع آنها نبود دوباره همان مسائل را علم کنند.


عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان این که راهبرد ما در انتخابات باید جمع شدن زیر پرچم ولایت باشد، گفت: ولی فقیه اختصاص به جریان یا حزب خاصی ندارد و هیچ گاه به خطا نمی رود؛ ولی فقیه دلسوز واقعی مردم و مدافع ارزش ها و باورها است.


احزاب سیاسی دست از باند بازی و قدرت طلبی بردارند
حجت الاسلام جلالی در توصیه به احزاب و جریانات سیاسی ابراز داشت: دست از رفیق بازی، باند بازی، قدرت و ثروت طلبی بردارید و به دنبال کسب معیارها و ملاک های ارزشمند باشید.


وی در تبیین ملاک های صحیح برای انتخاب رییس جمهور از منظر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، گفت: عدالت طلبی، ساده زیستی، پرهیز از اشرافیت، حاکم دانستن دین و ارزش ها و ولایت مداری، از جمله معیارهایی است که ما را در این انتخاب کمک می کند.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که حکومت ما مبتنی بر اعتقادات دینی است، افزود: نخستین شرط برای رییس جمهور این است که دین شناس یا حداقل دین دار باشد؛ جایگاه ولی فقیه را به خوبی بشناسد و حول این محور حرکت کند.


استاد حوزه و دانشگاه جریان سازی و ایجاد گفتمان را یکی از معیارهای رییس جمهور مطلوب دانست و گفت: اگر کاندیدای مورد نظر فردی منفعل بوده و قدرت ارائه تئوری نداشته باشد نمی تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

 

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر این که کاندیدای ریاست جمهوری باید سابقه اجرایی خوبی داشته باشد، اضافه کرد: استکبارستیزی، پرهیز از تجمل گرایی و برافراشتن پرچم خدمت رسانی به مردم، از دیگر ویژگی های فرد اصلح است./928/ت302/ج

ارسال نظرات