۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۵۳۲۸۹
آیت‌الله علوی گرگانی:

مساجد کانون بصیرت دهی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: مساجد بهترین مکان برای ایجاد شور و نشاط در میان مردم هستند و از این مکان مقدس می‌توان برای بصیرت دهی و روشنگری جامعه استفاده کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر، با بیان این‌که مساجد نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی است، گفت: برنامه‌ ریزی‌ها و تجمعات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد اغاز شد.
وی با اشاره به آیات قرآن مساجد را خانه خدا و دانست و ابراز کرد: علت توجه مردم به مساجد این است که متعلق به هیچ فرد و گروهی نیست و خداوند آن را برای همه مردم قرار داده است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه مساجد را سنگر الهی خواند و اظهار کرد: مساجد محل اجتماع مؤمنان است و کارهای بزرگی در آن صورت گرفته است از این رو این مکان مقدس را باید بزرگ شمرد.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که همه پیام‌های مهم از مساجد صادر می‌شود، ابراز کرد: پیامبر اعظم(ع) هر زمان می خواست پیام مهمی را به مردم بدهد در مسجد آن را عنوان می‌کرد.
وی بر ضرورت توجه بیش از پیش مردم به مساجد و حضور در این مکان مقدس تأکید کرد و اظهار داشت: این سنت حسنه را باید حفظ و برای جذب جوانان به مساجد باید برنامه ریزی کرد.
این استاد برجسته درس خارج با اشاره به روایاتی رفت و آمد در مساجد را موجب خشنودی خداوند دانست و گفت: خدای متعال در برخی از مواقع به خاطر حضور مردم در مسجد عذاب الهی را از آنها دور می کند.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت آمادگی کامل مساجد برای برگزاری مراسم‌های دهه فجر تأکید کرد و ابراز داشت: با برنامه ریزی صحیح می‌توان مردم به ویژه نسل جوان را با اهداف انقلاب اسلامی آشنا کرد تا زمینه‌ برای حفظ و دفاع از ارزش‌‌های انقلاب بیشتر شود.
وی با اشاره به شرایط حساس فعلی کشور و تحریم‌های دشمنان، گفت: مساجد بهترین مکان برای ایجاد شور و نشاط در میان مردم هستند و از این مکان مقدس می‌توان برای بصیرت دهی و روشنگری جامعه استفاده کرد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه در پایان بیان داشت: مساجد باید به همه نیازهای جامعه توجه داشته باشند و جوابگوی همه نیازها باشند؛ باید این مراکز انقلاب اسلامی را حفظ کرد و  انقلاب را به دست صاحب اصلی آن سپرد./927/پ202/ج
ارسال نظرات