۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۳۹۹۰

مراسم اختتامیه جشنواره شعر شهدای جهاد علمی برگزارشد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه جشنواره شعر شهدای جهاد علمی باحضور حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد.
مراسم اختتاميه جشنواره شعر شهداي جهاد علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه جشنواره شعر شهدای جهاد علمی شامگاه روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه باحضور دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار ایوان شمس واقع در بزرگراه کردستان تهران برگزار شد.  

در این مراسم حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد، دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با اشاره به حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» ابراز داشت: منظور این حدیث عالمی است که علمش در راستای ترویج دین الهی و خدمت به مردم است که یکی از مصادیق اصلی و اساسی آن شهدای جهاد علمی هستند زیرا هم عالم بودند و هم به شهات رسیدند.

وی با بیان این‌که شهید علیمحمدی استاد تمام فیزیک بوده و انجمن‌های فیزیک کشورهای پیشرفته شهادتش را تسلیت گفتند ادامه داد: همسر شهید علیمحمدی برای من تعریف می‌کرد که وی همیشه درحال ذکر گفتن بود به‌طوری‌که روز شهادتش هم تسبیح به دست داشت و ذکر می‌گفت یعنی درحال ذکر به شهادت رسید.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی همچنین گفت: شهید شهریاری توانست فرمول غنای سه و نیم درصدی را در مقابله با تحریم کشف کند و وقتی دولت می‌خواست بابت این کار به او پنج میلیارد تومان پاداش بدهد، به رییس سازمان انرژی اتمی جواب داد من این کار را برای شما انجام ندادم بلکه برای خدا، نظام و مردم انجام دادم و پاداش آن را هم از خدا می‌خواهم.

همچنین یوسفعلی میرشکاک در این مراسم اظهار داشت: من آرزو می‌کنم که دشمنان، شاعران را هم قابل شهیدشدن بدانند.

بر اساس این گزارش در این مراسم شاعرانی که اثرشان در این جشنواره برگزیده شده بود، به قرائت اشعار خود در رسای شهدای جهاد علمی پرداختند.

لازم به ذکر است در این مراسم عزیزی معاون رییس جمهور، رنجبر رییس دانشگاه تربیت مدرس، سیدعلی موسوی گرمارودی، علی معلم، علیرضا قزوه و دیگر شاعران پیشکسوت حضور داشتند./956/پ202/ص

ارسال نظرات