۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۵۸۰۲۰
معاون پژوهش مؤسسه امام رضا تأکید کرد؛

ضرورت توجه به پژوهش در کنار آموزش

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) بر ضرورت پژوهش همراه با آموزش تأکید کرد و گفت:‌ علمای گذشته به پژوهش اهمیت ویژه‌ای می‌دادند و به همراه آموزش به مباحث پژوهشی نیز توجه می‌کردند.
معاون پژوهش موسسه آموزش عالي امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سید حسین اسحاقی معاون پژوهش مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) عصر امروز در دومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) که در نمازخانه این مؤسسه برگزار شد، گفت: در دنیای معاصر که عصر بالندگی و دانایی است، پژوهش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با بیان این‌که پژوهش به عنوان یک مهارت می‌تواند به انسان کمک کند، ابراز کرد: یک پژوهشگر باید بتواند با استفاده از تجربیات گذشتگان و تلاش خود جامعه را به سمت تعالی سوق دهد.
معاون پژوهش مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) با تأکید بر این‌که مهارت افزایی پژوهشی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: از این رو مؤسسه امام رضا(ع) شعار پژوهشی امسال خود را با عنوان مهارت افزایی پژوهشی در نظر گرفته است.
اسحاقی با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: کلاس‌های روش پژوهش در مؤسسه امام رضا(ع) یکی از اقدامات مثبت است که به رشد فرهنگ تحقیق و پژوهش کمک می‌کند.
وی ادامه داد: راه‌اندازی تشکل‌هایی در قالب هسته‌های پژوهشی، راه اندازی فصلنامه دانش پژوهش، برگزاری نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی و برگزاری کارگاه‌‌های تحقیق و مهارت افزایی از دیگر اقدامات مؤسسه امام رضا(ع) است.
معاون پژوهش مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) از برگزاری نشست‌های تخصصی علمی در مؤسسه امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در این نشست‌ها سعی می‌شود با ایجاد بحث‌های چالشی، جدید و بیان نظرات موافق و مخالف به سمت کرسی‌های آزاد اندیشی برویم.
اسحاقی با بیان این‌که امروز مسائل و شبهات نو پدیدی در جامعه به وجود می‌آید، ابراز کرد: محققان و پژوهشگران در این زمینه نقش اساسی دارند و با آثار خود می‌توانند به روشنگری و پاسخ به شبهات بپردازند.
معاون پژوهش مؤسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: علمای گذشته به پژوهش اهمیت ویژه‌ای می‌دادند و به همراه آموزش به مباحث پژوهشی نیز توجه می‌کردند./927/پ202/پ
ارسال نظرات