۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۷۷۳۷۸
آیت الله مکارم شیرازی:

نگران آینده مصر هستیم/ سقوط مرسی نتیجه اتکا به سلفی‌ها بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از حوادث کشور مصر، سقوط محمد مرسی را نتیجه عدم توجه به خواسته های مردمی و اتکا به سلفی ها تندرو دانست.
نماز و تفسير قرآن کريم توسط آيت الله مکارم شيرازي در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نماز و تفسير قرآن کريم توسط آيت الله مکارم شيرازي در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله نشست های تفسیر موضوعی قرآن که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسائل مصر پرداخت. 

 

وی تاکید کرد: اخباری که از مصر می رسد برای ما نگران کننده است و امیدواریم همه دور هم بنشینند و برای آینده مصر فکری بکنند و الا آینده این کشور خطرناک خواهد بود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، علت سقوط رییس جمهور این کشور را بی توجهی به خواسته های مردم و تکیه به سلفی ها و تکفیری های تندرو دانست و تاکید کرد:‌ ما دلمان می سوزد این کشور مهم اسلام دستخوش نا آرامی و جنگ داخلی شود.

 

این مرجع تقلید از مصر به عنوان کشوری با تمدن دیرینه و یکی از مهم ترین کشورهای جهان اسلام نام برد و تاکید کرد:‌ متاسفانه به دلایل متعدد کار این کشور با تمدن و با سابقه علمی درخشان به جایی رسیده که بر سر نحوه اداره حکومت به جان هم افتاده اند.

 

وی افزود: دلیل این مساله این است که حکومت سابق مصر چشم و گوش بسته دنبال سلفی های تندرو افتادند و از مطالبات مردم غافل شدند.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: شما با 51 درصد آرا سرکار آمدید معنای آن این نیست که بقیه را فراموش کنید بلکه باید خواسته های مشروع و منطقی همه مردم زیر نظر حکومت باشد؛ اینکه خود را بچسبانید به تندروها نتیجه همان می شود که دیدید.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: در مصر مجلس بر ضد شیعیان گرفته بودند و رییس جمهورشان در آنجا سخنرانی کرد و نتیجه این شد که گروهی شیخ شحاته را به آن وضع دردناک به قتل رساندند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: در جمهوری اسلامی نیز اقلیت های مذهبی از جمله اهل سنت حضور دارند و محال است ما چنین برنامه ای برای آنها داشته باشیم، در ایران اقلیت های مذهبی از حقوق خود برخوردار هستند و به آنها احترام گذاشته می شود.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما دلمان می سوزد این کشور مهم اسلام دستخوش نا آرامی و جنگ داخلی شود، از طرفین درگیر خواست دور هم بنشینند و خواسته های معقول و منطقی را مورد نظر قرار دهد و برای اداره کشور خود حکومت تشکیل دهند در غیر این صورت آینده مصر خطرناک خواهد بود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: امیدواریم خداوند شر اشرار را از تمام کشورهای اسلامی به ویژه کشور مصر برطرف و دست های نفاق افکن را از میان مسلمانان حذف کند. /924/پ202/ج
 

 

ارسال نظرات