۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۷۸۷۴۹

آیین عزاداری شهادت مولای متقیان در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شهادت امام علی(ع) با حضور هیأت های عزاداری و اقشار گوناگون مردم در اهواز برگزار شد.
عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم شهادت امام علی(ع) ظهر امروز با حضور هیأت های عزاداری، دسته های مذهبی، تکیه ها، روحانیان و اقشار گوناگون مردم در مناطق اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش مراسم شهادت امام علی(ع) نسب به سال های گذشته در شهرستان اهواز پرشورتر برگزار شد و هیأت های عزاداری با برگزاری مراسم زنجیر زنی و سینه زنی عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت امام علی(ع) نشان دادند.

بنا بر این گزارش در مناطق گوناگون اهواز خانه هایی مشاهده می شود که در حال پخت نذورات ویژه شهادت امام علی(ع) و شام شهادت هستند و در حال آماده سازی اسباب افطاری جهت میزبانی از عزاداران علوی هستند.

این گزارش می افزاید محافل سخنرانی و عزاداری های گوناگونی در اهواز برگزار شده و در حال برگزاری است که نشان دهنده عمق ارادت مردم این شهر به مولا و پیشوای خود اول مظلوم عالم است.

آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع عزاداران مسجد آیت الله شفیعی، با بیان این که امام علی(ع) دریای علم و فضل است، خاطر نشان کرد: همه شیعیان به نوعی به امیرمؤمنان(ع) محتاج هستند.

آیت الله شفیعی با بیان این که زعامت اهل بیت(ع) بر شیعیان انکار نشدنی است، خاطر نشان کرد: امام علی(ع) از کودکی در دامان پیامبر اکرم(ص) تربیت شد.

در منطقه عین دو اهواز نیز مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) برگزار شد که حجت الاسلام والمسلمین جابریان، استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان، حضرت علی(ع)، اظهار داشت: فرشتگان در شب های قدر به یقین بر کسانی نازل می شوند که حجت و خلیفه خدا بر روی زمین هستند و در شب های قدر ائمه اطهار(ع) پذیرای فرشتگان خداوند متعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با تأکید بر این که بدون ولایت منزلت و فضیلت شب های قدر درک نمی شود، بیان داشت: ولایت روح شب های قدر و شب های قدر به منزله ولایت است که با ارزش و پر منزلت شده است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که شب های قدر، شب ارتباط با خداوند و تحول در زندگی است، اظهار داشت: شب های قدر بهترین فرصت برای مبارزه با هوای نفس و شتافتن به سوی خداوند متعال است.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دیگر شهرهای استان خوزستان حاکی از آن است که مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) در شهرهای گوناگون خوزستان با حضور گسترده مردم روزه دار و عاشق ولایت در این شهرها برگزار شد.

براساس این گزارش همزمان با شهادت حضرت امام علی(ع) شهرستان گتوند میزبان پیکرپاک سه شهید دوران دفاع مقدس است که عصر امروز با حضور گسترده مردم و مسؤولان تشیع و خاکسپاری شدند./9461/پ203/غ

ارسال نظرات