۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۷۸۷۵۶

رییسی جدید برای اف بی آی

خبرگزاری رسا ـ جیمز کامی جمهوری خواه که در در دوران جورج بوش نیز دارای مقام های دولتی بوده است، برای مدت 10 سال به سمت رییس اف بی آی معرفی شد.
جيمز کامي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از معرفی رییس جدید اف بی آی توسط اوباما به سنای آمریکا و تائید او خبر داد.
سنای آمریکا روز دوشنبه با 93 رأی موافق در مقابل یک رأی مخالف جیمز کامی را به سمت ریاست پلیس فدرال امریکا انتخاب کرد.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه در حمایت از وی در سنا گفت: جیم رهبری است که این سمت در شأن اوست. او در مواجهه با تهدیدات مختلف بارها تعهد خود را در دفاع از امنیت آمریکا نشان داده است. با بودن کومی در اف بی آی می دانم که اف بی آی پس از کنار رفتن من از قدرت نیز در دستان فردی لایق خواهد بود.
جیمز کامی طی سخنرانی در سنا و دفاع از برنامه های خود در اوایل این ماه از برنامه گسترده شنود تلفنی دولت و کنترل اینترنتی دفاع کرد. او در این خصوص گفت: این مکانیزم ها از حریم خصوصی آمریکایی ها حفاظت می کند.
در پی رسوایی بزرگ برای آمریکا، طی افشاگری های اسنودن کارمند سابق دستگاه های اطلاعاتی امنیتی آمریکا، این کشور اقدام به جاسوسی اینترنتی و شنود مکالمات روزمره مردم آمریکا می کرده است.
جیمز کامی جایگزین رابرت مولر خواهد شد که یک هفته پیش از حادثه 11 سپتامبر، کار خود را به عنوان رییس اف بی آی آغاز کرده بود. روسای اف بی آی برای مدت 10 سال می توانند رئیس آن اداره باشند.
رییس جدید ا، بی آی یک جمهوری خواه است که دوبار در دولت بوش پست گرفته است.یکبار به عنوان دادستان ناحیه ی جنوبی نیویورک تعیین شد و بار دیگر پست مهم و حساس معاون دادستان کل ایالات متحده را به دست آورد./1415/

 

ارسال نظرات