۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۸۰۶۸۱
آیت‌الله استادی:

حل مشکلات کشور طی چند ماه امکان‌پذیر نیست / قوه مجریه به ناکارآمدی متهم نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم با اشاره به تشکیل دولت جدید، حل مشکلات کشور را وظیفه همگانی دانست و گفت: افرادی که به طور کامل با این دولت موافق نیستند، کارهایی انجام ندهند که قوه مجریه به ناکارآمدی متهم شود.
آيت الله رضا استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به تشکیل دولت جدید، حل مشکلات کشور را وظیفه همگانی دانست و گفت: افرادی که به طور کامل با این دولت موافق نیستند، کارهایی انجام ندهند که قوه مجریه به ناکارآمدی متهم شود.

 
وی با اشاره به شعارهای تبلیغاتی نامزدها در دوران انتخابات، حل مشکلات کشور را طی 100 روز یا چند ماه امکان‌پذیر ندانست و افزود: همگان باید ببینند رهبر معظم انقلاب در این باره چه خطی را ترسیم کرده اند؛ ایشان می فرمایند که مشکلات کشور را نمی‌توان طی چند ماه حل کرد بلکه نیازمند گذشت زمان و حل تدریجی آن‌ها هستیم.
 
خطیب جمعه موقت قم در ادامه با بیان اینکه ادعای برخی مبنی بر کاهش یافتن تدین مردم طی چهار یا هشت سال گذشته قابل قبول نیست، از دولت جدید خواست که با آسیب‌شناسی وضعیت حجاب برای کاهش آسیب‌های دینی تلاش کند و در کنار گزارشات امور عمرانی و خدماتی درباره اقدامات دینی خود نیز گزارش عملکرد دهد.
 
کشورهای اسلامی نیازمند بیداری دوباره
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا، اسرائیل و برخی حکام منطقه و نیز گروه‌های حاضر که جزو نادان‌ها و تکفیری‌ها هستند دست به دست هم داده‌اند تا کشورهای اسلامی را دچار هرج و مرج و اختلاف و ناامنی کنند.
 
آیت‌الله استادی با بیان اینکه کشورهای اسلامی نیازمند بیداری دوباره‌ هستند، ابراز کرد: امروز هر کس که کمترین درکی از مسائل بین‌المللی داشته باشد در می‌یابد که اختلاف و جنگ داخلی تنها به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ در این میان اندیشمندان و نخبگان مسلمان باید با همفکری قضایا را حل کنند.
 
وی همچنین با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع)، بر زنده نگه‌داشتن این روز با برگزاری مراسم‌های عزاداری‌ تأکید کرد و افزود: اگر امروز برخی وهابیون یا تکفیری‌ها شیعیان را می‌کشند تا به بهشت برسند در حقیقت دنباله همان خشت کجی هستند که انحراف را در اسلام بنیان نهادند.
 
وی بی‌توجهی مسلمانان نسبت به انحراف پس از رحلت پیامبر اکرم‌(ص) را سبب دیکتاتوری معاویه و یزید دانست و یادآور شد: در مسأله وهابیت که امروز گرفتار آن شده‌ایم برخی گمان می‌کردند گفته‌های ابن تیمیه نوعی روشنفکری محسوب می‌شود در حالی که وی بسیاری از مسائل واضح دینی را زیر سئوال برد.
 
عمل به امر به معروف و نهی از منکر نمونه بارز اعتدال
 
خطیب جمعه موقت قم در خطبه نخست نماز جمعه این هفته از میانه‌روی به عنوان یکی از مصادیق تقوا نام برد و با تأکید بر رعایت مرزهای تعیین شده از سوی شارع مقدس، گفت: معتدل بودن در حقیقت بخش انصاف تقواست اما مشاهده می‌شود که در برخی عزل و نصب‌ها و معرفی‌ها و نیز در سایر امور میانه‌روی صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر نمونه بارز اعتدال است، به شعار اعتدال‌گرایی دولت جدید اشاره کرد و گفت: معنای این شعار در حقیقت همان رعایت تقوای الهی است که مسأله جدیدی محسوب نمی‌شود و بازگشت به شعارهای اسلامی و دستورات قرآنی است.
 
آیت‌الله استادی اظهار کرد: جامعه اسلامی نیازمند انتقاد صحیح است اما در این زمینه باید میانه‌رو بود و مراقب بود که تخریب جای این مسأله را نگیرد؛ اعتدال دستوری قرآنی است و اگر قرار است درباره شخصی صحبت شود باید بدی‌ها و خوبی‌ها و عملکردهای مثبت و منفی او را بدون تعصب و کم و کاست مورد بررسی قرار داد./920/پ202/ی
ارسال نظرات