۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۱۴۲۷

جشنواره قرآنی پیامبر اعظم در خراسان شمالی پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی جشنواره دینی و قرآنی پیامبر اعظم(ص) با محوریت قرآن و ورزش ویژه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با معرفی نفرات برتر در بجنورد پایان یافت.
جشنواره قرآني خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، پنج شنبه شب آیین اختتامیه مرحله استانی جشنواره قرآنی، فرهنگی، دینی و ورزشی پیامبر اعظم(ص)، ویژه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، با معرفی نفرات برتر و برگزیدگان اعزامی به مرحله کشوری این جشنواره در بخش های مختلف برگزار شد.
 
جشنواره پیامبر اعظم(ص) با محوریت قرآن و ورزش ویژه دانش آموزان تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) است که با هدف گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در رشته های حفظ و تفسیر قرآن کریم، اذان، سرود و رشته های مختلف ورزشی در بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، ابتدا در سطح استانی و سپس به صورت کشوری برگزار می شود.
 
این جشنواره که با رویکرد تبیین شخصیت پیامبر(ص) و ولایت و با محوریت قرآن و ورزش برگزار می شود؛ مرحله استانی آن از بیست و سوم مرداد ماه در بجنورد با شرکت 420 دانش آموز دختر و پسر مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از هشت شهرستان مختلف استان، در رشته های حفظ و تفسیر قرآن کریم، اذان، سرود و رشته های مختلف ورزشی آغاز شد و تا سی و یکم این ماه نیز ادامه داشت.
 
این مسابقات در بخش آقایان در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با حضور 111 نفر در رشته های ترتیل، اذان و حفظ برگزار شد.
 
در پایان این مسابقات قرآنی در بخش آقایان در رشته ترتیل در مقاطع تحصیلی مختلف علیرضا آویز، محمد باقری کلاته و امین آقایی رتبه نخست، نیما سلطانی، سجاد نوری و وحید سلطانی رتبه دوم و امیر حسین گریوانی و مصطفی فلاح رتبه سوم را کسب کردند.
 
همچنین در رشته حفظ بخش آقایان نیز در مقاطع تحصیلی مختلف سید سینا سعیدی، مهدی نامور و رضا ایرانی فرد مقام های اول را کسب کردند، حمید رضا حسین زاده، مهرداد سپاهی و عزیزالله احمدی مقام های دوم را به خود اختصاص دادند و رضا صفایی و رضا علیدوست هم عناوین سوم را از آن خود کردند.
 
در رشته اذان نیز علی اکبر جعفری، علی معراجی و قاسم نامور موفق به کسب مقام اول شدند، مهدی ادهمی، علی کریمی و محمد گلستانه عنوان دوم را به خود اختصاص دادند و علی ایرانی فرد، علی پیمون و مسعود کفاش نیز مقام سوم را در مقاطع تحصیلی مختلف کسب کردند.
 
همچنین در بخش بانوان نیز در رشته ترتیل در بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه فاطمه ایزدی، سپیده عوض پور، سحر سپاهی، سمیه احمدی و فاطمه عسکرزاده عنوان نخست را به دست آوردند، سپیده صداقت، غزل داوری، فاطمه اردانه، مریم بهمنی و زهرا باغچقی به عنوان دوم دست یافتند و شکیلا باغچقی، نسا شادمهر، اعظم گلزاده، تاجی ساعی و سمیه یزدانی نیز عنوان سوم را از آن خود کردند.
 
در رشته حفظ بخش خواهران هم زینب مرادی، زهرا سرشار، ندا شیخ امیرلو، مریم معراجی و زهره صادقی مقام های اول را در بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف کسب کردند و فاطمه مهدیار، زهرا قنبری، ملیحه الهامی، زهرا ایزانلو و صغری علیپور مقام های دوم و زهرا عطایی، مریم محمدی، زهرا خسروی، فاطمه شیرزاد و سیده فاطمه مصیبی نیز عناوین سوم را به خود اختصاص دادند.
 
این مسابقات برای دومین سال متوالی با هدف شناسایی استعداد های قرآنی و تحقق منویات رهبری بر همگانی شدن قرآن برگزار شد.
 
نفرات برتر این مرحله شهریور ماه سال جاری برای حضور در رقابت های مرحله کشوری به استان های اصفهان و تهران اعزام خواهند شد.
 
گفتنی است، هم‌اکنون هفت هزار و 500 دانش‌آموز و 80 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بهره‌مند هستند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات