۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۹۷۷۶۸
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

عدم درک صحیح از ولایت فقیه غرب را دچار چالش کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خوزستان غرب را در برابر فهم ولایت فقیه عاجز دانست و اظهار داشت: استکبار در معادلات خود پیش بینی نمی‌کرد که مردم ایران با یک اشاره رهبری حماسه 9 دی را خلق کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي ، مدير حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در در آیین افتتاحییه سومین همایش گروه های تبلیغی سراسر کشور، با اشاره به متن قطعنامه ایران و عراق اظهار داشت: فعالیت شما لبیک به پیام امام خمینی(ره) در قطعنامه است از این که کمربندها را محکم ببندید که فراز و نشیب های بیشتر و مهم تری پیش رو است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این امام خمینی(ره) 40 پیشگویی داشته که یکی پس از دیگری درست از آب درآمدند، خاطرنشان کرد: پیش بینی خردشدن استخوان های کمونیست ها و مارکسیست و خبر حمله شوروی به افغانستان از پیش گویی بزرگ امام خمینی(ره) در عرصه سیاست است که به وقوع پیوست.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به عمق نظرات و بصیرت بالای امام خمینی(ره) در عرصه های گوناگون اشاره و تصریح کرد: گورباچف پس از نابودی شوروی گفت «که امام خمینی در بعد زمان نمی گنجید».

مدیر حوزه علمیه خوزستان در ادامه بیان داشت: هر چه بیشتر امام خمینی(ره) و آرمان های والای او را بشناسیم آسان تر می توان راه تبلیغ را سپری کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در برهه کنونی شاخص در امور باید رهبر معظم انقلاب باشد، خاطر نشان کرد: هر چه درک خود را در مسیر تبلیغ افزایش دهیم کمتر دچار اشتباه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که شهدا در این مناطق با خدا معامله کرده و به مقام رفیع شهادت رسیدند، اظهار داشت: شما مبلغان نیز باید با خدا عهد ببندید و در مسیر تبلیغ اسلام، جهادگونه گام بردارید.

شبکه های ماهواره ای سلاح دشمن هستند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تفاوت های جنگ در برهه کنونی خاطرنشان کرد: آن زمان دشمن از طریق توپخانه کشور را هدف قرار داده بود، اما در این زمان شبکه های ماهواره سلاح دشمن هستند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان به فعالیت شبکه های گوناگون علیه اسلام و جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بیش از 142 شبکه به زبان فارسی در حال فعالیت در زمینه تغییر عقاید ملت ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که برنامه های بسیاری از سوی دشمنان جهت تغییر عقیده کودکان تولید می شود، اظهار داشت: پس از حکومت معاویه هیچ دورانی از صدر اسلام تاکنون چنین حملاتی به اهل بیت سابقه نداشته است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اهمیت داشتن نگاه جهانی به تبلیغ اسلام خاطرنشان کرد: مصاحبه ها و سخنان امام نشان داد که این مرد بزرگ جهانی فکر می کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به دنبال برافراشتن پرچم اسلام در جهان بود، اظهار داشت: تکمیل هندسه معرفت شناسی نسبت به امام خمینی(ره) ضرورتی برای همه مبلغان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با تأکید بر اهمیت شناخت منطقه که در آن تبلیغ صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: رسالت جهانی، تبلیغ اسلام مهمترین هدفی است که باید مبلغان به آن توجه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در معرفت شناسی امام خمینی(ره) ضعف های بسیاری وجود دارد، تأکید کرد: باید کرسی های امام شناسی برگزار شود تا ابعاد گوناگون شخصیت معمار کبیر انقلاب بر همگان آشکار شود.

وی به تولید مستندی از سوی شبکه بی بی سی اشاره کرد و گفت: در ابتدای این مستند تصویری از امام خمینی(ره) پخش می شود و می گوید زلزله هایی که این مرد به وجود آورد همچنان دارد جهان را می لرزد

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که صدایی که از حنجره آیت الله خامنه ای شنیده می شود صدای امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: مسیر مشخص شده از سوی امام خمینی بهترین راه برای مبلغان است که باید آن را الگوی خود قرار دهند.

امام خمبنی(ره) برای دوستانش ناشناخته و برای دشمنانش معمای غیر قابل حل است

امام جمعه موقت اهواز شناخت امام خمینی(ره) را سبب کاهش ضریب آسیب پذیری دانست و گفت: امام خمبنی(ره) هنوز برای دوستانش ناشناخته و برای دشمنانش معمای غیر قابل حل است.

حجت الاسلام والمسملین حاجتی با اشاره به اذعان یکی از روزنامه نگاران سنی جهان عرب خاطر نشان کرد: این رزونامه نگار پس از ملاقات با حضرت امام گفت که« احساس کردم بر کسی وارد شدم که از صحابه رسول اکرم(ص) است و فرماندهی لشکر امیرالمؤمنین(ع) را بر عهده دارد.

وی با بیان این که جوانان بسیاری در مسیر آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب جان خود را فدا کردند، اظهار داشت: در 100 سالگی روزنامه نیویورک تایمز نمایشگاهی از آثار این روزنامه برپا شد، که چکیده بخش ایران آن عکسی از استقبال 5 ملیونی از امام و تشییع جنازه 10 ملییونی پیکر امام قرار داده شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به این که امام خمینی غرب را با بحران برنامه ریزی مواجه کرده بود، خاطر نشان کرد: حافظ اسد در خاطرات خود آورده بود که زمانی در مقابل فشار غرب به ستوه می آمدم به عکس امام نگاه می کردم و روحیه می گرفتم.

استکبار، زبان دین اسلام را نمی فهمد

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که عدم شناخت ولی فقیه و قدرت معنوی آن، مهم ترین چالش غرب است، گفت: استکبار، زبان دین اسلام را نمی فهمد، از این رو همواره در مقابل ایران شکست خورده است.

امام جمعه موقت اهواز غرب را در برابر فهم معمای ولایت فقیه عاجز دانست و اظهار داشت: استکبار در معادلات خود پیش بینی نمی کرد که مردم ایران با یک اشاره رهبری حماسه 9 دی را خلق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور یکی از مشاوران رئیس جمهور در مجامع خارحی با نماد غربی خاطر نشان کرد: عده ای در داخل بر این عقیدده اند که روحیه استکبار ستیزی مردم ریشه در روحیه شخصی آن ها دارد./9464/پ202/س

ارسال نظرات