۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۹۹۱۰۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مجموعه کمیته امداد کار خود را نیایش بداند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که اگر مجموعه کمیته امداد کار خود را نیایش بداند، موفق و سربلند خواهند شد، اظهار داشت: مردم بدانند که غفلت از همسایه و نیازمندان و ایتام، عذابی سخت به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) این استان، با تأکید بر توجه هر چه بیشتر عموم مردم به مسأله امداد رسانی، تصریح کرد: اصل امداد رسانی در اسلام، جایگاه بسیار رفیعی دارد تا آنجا که بر عبادت های مستحبی ترجیح داده می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام کمک به خلق الله را در رأس همه امور بیان کرد و افزود: کمال مطلوب انسان در سایه راز و نیاز با خداوند متعال محقق می شود و این در حالی است که خداوند کمک به خلق را بر این راز و نیاز ترجیح می دهد.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که انسان بدون نجوا با خداوند به جایی نمی رسد، خاطرنشان کرد: همه سمت و سوی عالم هستی در مسیر خداوند قرار گرفته است و به امر پروردگار در حال حرکت است که این خود نجوای عالم محسوب می شود؛ اما تفاوتش با نجوای انسان این است که کمال انسان در سایه نجوای همراه با اختیار انجام می پذیرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تشریح اهمیت و جایگاه راز و نیاز انسان با خداوند، افزود: برای اهمیت جایگاه نجوای درونی با خداوند متعال همین بس که کمال مطلوب انسان در سایه این امر محقق می شود.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که خدمت به مردم و کمک رسانی به آن ها جایگاه بالاتری از نجواهای درونی انسان در نزد خداوند متعال دارد، اظهار داشت: مجموعه کمیته امداد، در سایه خدمت رسانی به مردم و نیازمندان، نجوایی عارفانه با خداوند دارند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مهم ترین رسالت کمیته امداد امام(ره) این است که بتواند در این عرصه نیایش گرایانه، به خوبی نقش خود را ایفا کند.
 
وی ادامه داد: از آن جایی که کار امداد رسانی نیز نجوا با خداوند متعال است، بنابراین همان طور که هر چه در نماز به روح آن توجه بیشتری داشته باشیم، به خداوند نزدیک تر می شویم، به هر میزانی که در کار امداد رسانی نیز اخلاص و رعایت اصول کمیته امداد لحاظ گردد، نیایش مجموعه امداد نیز بیشتر خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که اگر مجموعه امداد کار خود را نیایش بداند، موفق و سربلند خواهند شد، اظهار داشت: مردم بدانند و آگاه باشند که غفلت از همسایه و نیازمندان و ایتام، عذابی سخت به همراه خواهد داشت.
 
این مقام مسؤول با بیان این که صدقه دادن در فرهنگ ایران اسلامی به خوبی جای خود را باز کرده است، اظهار داشت: از آن جایی که مردم فواید صدقه دادن را با همه وجود حس کرده اند و اثرات آن را در زندگی هایشان دیده اند، بنابراین نگاه خوبی به صدقه دادن دارند.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که نیاز محرومان تنها با صدقه دادن برطرف نمی شود، ابراز داشت: تا زمانی که کمک های ویژه ای برای محرومیت زدایی و امدادرسانی به نیازمندان دیده نشود، تنها صدقه دادن مشکلات را برطرف نمی کند.
 
وی در پایان با اشاره به ایام آخر سال و جشن نیکوکاری، بر توجه همگانی به نیازمندان تأکید کرد و گفت: بیایید همگی بر طبل احسان و نیکوکاری بکوبیم و آن قدر بکوشیم تا این صدا به آسمان برسد و به یقین این فریاد دعوت توانمندان به احسان و نیکوکاری است./9457/پ202/س
 
ارسال نظرات