۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۹۸۰۰

مجلس اعلای اسلامی انفجار تروریستی شهر حله را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مجلس اعلای اسلامی عراق انفجار تروریستی روز گذشته شهر حله را محکوم کرد و حمایت سازمان ملل از این کشور در جنگ علیه تروریسم را خواستار شد.
مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی انفجار تروریستی روز گذشته در شهر حله این کشور که منجر به کشته شدن 47 تن و جراحت 167 شهروند شد را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: این جنایت تروریستی علیه شهروندان بی گناه در ایست بازرسی ورودی شهر حله را با شدیدترین کلمات محکوم می کنیم. این جنایت از شیوه جنایتکارانه خبیثانه و وحشیانه جدید و پستی خبر می دهد که درپی افزایش قربانیان چنین جنایت هایی است.

 

مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: حمایت کامل خود را نیروهای مسلح در جنگ علیه باندهای تروریستی اعلام داشته و بر لزوم تجدید نظر در استراتژی و نقشه های امنیتی و همچنین فعال سازی تلاش های اطلاعاتی در ضربه زدن به تروریسم تأکید می کنیم.

 

این مجلس محکومیت این جنایت را از سوی سازمان ملل خواستار شد و تأکید کرد: از جامعه جهانی و سازمان ملل می خواهیم این جنایت تروریستی را محکوم کرده و عراق را در جنگ با تروریسم یاری سازد.

 

در بخش پایانی این پیام خاطر نشان شده است که سازمان ملل باید چنین جنایت هایی را بین المللی شمرده، به پیگرد قانونی عاملان و حامیان جنایت ها بپردازد و آنها را جنایت کشتار جمعی بشریت قلمداد کند.

 

گفتنی است در انفجار تروریستی روز گذشته در ورودی شهر حله که در مجاورت خودروهای مسافرتی نجف، کربلا و شهرهای جنوبی عراق رخ داد 214 شهروند کشته و زخمی شده و ده ها خودرو نیز در آتش سوخت.

 

نوری المالکی نخست وزیر عراق بلافاصله کمیته ای را برای تحقیق درباره این انفجار تشکیل داد. در استان بابل نیز 3 روز عزای عمومی اعلام شده است./980/ب903/د

ارسال نظرات