۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۱۸۴۶

تروریست های سوریه به چین جواب پس می دهند

خبرگزاری رسا ـ احمد جربا، رییس ائتلاف ملی سوریه و از گروه های مخالف در روزهای 15 تا 18 آوریل در رأس هیأتی از چین دیدار می کند.
چين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو چین در گزارشی به نقل از هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین 14 آوریل در پکن، گفت: احمد جربا، رییس ائتلاف ملی سوریه و از گروه های مخالف در روزهای 15 تا 18 آوریل در رأس هیأتی از چین دیدار می کند.

 

هوا چون اینگ، اظهار داشت: براساس دعوت انجمن امور خارجه خلق چین، احمد جربا، رییس ائتلاف ملی انقلابیون و از مخالفان سوریه در جریان دیدار خود در روزهای 15 تا 18 آوریل از چین، به همراه هیأت همراه با وانگ یی، وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو می کنند.

 

همچنین این گروه ها با جانگ مینگ، معاون وزیر امور خارجه چین دیدار کرده و درباره اوضاع کنونی سوریه و کمک به حل سیاسی مسأله سوریه تبادل نظر می کنند، کارشناسان و دانشمندان چینی نیز با هیأت نمایندگی سوریه دیدار می کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ابراز داشت: بحران سوریه وارد چهارمین سال شده است، دیدار هیأت نمایندگی ائتلاف ملی سوریه بخشی از تلاش ها برای کمک به حل سیاسی مسأله سوریه است.

 

براساس گزارشی دیگر، 12 آوریل گروه های تروریستی علیه دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کردند که این حمله دو کشته برجای گذاشت، اما این گروه تروریستی استفاده از سلاح شیمیایی را رد کرده و ارتش را مقصر دانسته است.

 

هوا چون اینگ در این باره، خاطرنشان کرد: استفاده از سلاح شیمیایی مغایر با قوانین بین المللی بوده و چین قاطعانه با آن مخالف است.

 

وی افزود: تضمین انتقال و امنیت روند نابود کردن سلاح های شیمیایی سوریه در راستای منافع طرف ها و نیز صلح و ثبات منطقه مفید است.

 

شایان ذکر است، چین به سبب درگیری کشورهای آمریکا و روسیه با یکدیگر، میانجگری میان دولت بشار اسد و گروه های تروریستی را بر عهده گرفته است./993/1409/ح 

ارسال نظرات