۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۰۴۹۰۷
استاد حوزه علمیه بابل:

سبک زندگی غربی بنیان خانواده ها را متزلزل می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با اظهار نگرانی از گسترش شیوه زندگی غربی در خانواده های ایرانی گفت: سبک زندگی غربی علاوه بر سست کردن بنیان خانواده های ایرانی منجر به پیدایش خانواده های تک سرپرست و بدون والد خواهد بود و این رویکرد یه هیچ عنوان به مصلحت نظام اسلامی و خانواده های ایرانی نخواهد بود.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور استاد حوزه علمیه بابل پیش از ظهر امروز در سلسله نشست هایی با موضوع سبک زندگی در جمع مردم گتاب بابل که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اظهار نگرانی از وضعیت جامعه امروز به تلاش دشمنان برای تزلزل بنیاد خانواده در جامعه ما اشاره کرد و گفت: دشمنان به جایگاه، نقش و برکت خانواده برای تحکیم جامعه ما پی بردند و به همین دلیل همه تلاش خود را برای فروپاشی خانواده انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: دزد برای سرقت طلافروشی برنامه ریزی می کند  و به کاهدان نمی زند و چون خانواده هم آن چیز ارزشمندی است که طمع دشمن را بر می انگیزد.

 

امام جمعه گتاب به بالا رفتن سطح ارتباطات در جهان و انتقال سریع مفاهیم اشاره و تصریح کرد: با وجود رسانه ها  اگر در آن طرف جهان، اتفاقی رخ بدهد چند لحظه بعد در طرف دیگر دنیا متوجه آن اتقاق می شوند زیرا صنعتی شدن جوامع، اقوام جهان را یک دست کرده است.

 

وی اسلام را دارای قدرتی در بیان در گسترش جهانی بیان کرد و گفت: ما از انتقال سریع اطلاعات و فرهنگ ها نگران نیستیم  ما از این می ترسیم که راهکارهای اسلام و قانون اساسی بکار گرفته نشود.

 

این استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: متأسفانه امروزه ارتباط با جنس مخالف به یک امر قابل قبول در آمده است و جامعه جوان امروز بی میل نیست که برخی الگوهای غربی را در خانواده اش به اجرا در بیاورد.

 

وی به کم کاری مسؤولان اجرایی برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری برای موضوع فرهنگ اشاره  و تصریح کرد: متأسفانه مسؤولان اجرایی در خصوص تبیین و اجرای مطالبات و دستورات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی کم کاری می کنند.

 

حجت الاسلام تقی پور برخود مناسب را با موضوع تهاجم فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اسباب و زمینه تحریک و انجام فعل حرام رو به افزایش است و تنها با برخود سلبی نمی توان از این موضوع جلوگیری کرد.

 

وی با بیان این که برخی از نشریات از نشر و گسترش برخی نماهنگ ها برای عدم ازدواج در جامعه خبر می دهند، گفت: اخیراً سری نماهنگ هایی در جامعه منتشر شده که در آن با حرکات زننده، مخاطب را به ازدواج نکردن و روی آوردن به جنس موافق دعوت می کنند.

 

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: شبکه های ماهواره ای هم هجمه های سنگینی را علیه اعتقادات ما انجام می دهند و بسیاری از مردم با تبعات ناگوار ماهواره ها و شبکه های ماهواره ای آشنایی ندارند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در سالی که به نام فرهنگ نام نهاده شده را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امام خامنه ای به عنوان دیدبان بصیر انقلاب سال ها است در خصوص فرهنگ تذکر می دهند به حدی که ایشان فرمودند که  فردای قیامت می گویم که من حرف ها را گفته ام.

 

وی با اظهار نگرانی از وجود برخی افراد در نهاد ریاست جمهوری با اندیشه های غربی خاطرنشان کرد: افراد با نفوذ در معاونت بانوان ریاست جمهوری با الگو گرفتن از غرب، عامل خوشبختی خانواده را در ترویج خانواده غربی می دانند.

 

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: سبک زندگی غربی منجر به پیدایش خانواده های تک سرپرست و بدون والد خواهد بود و این رویکرد یه هیچ عنوان به مصلحت نظام اسلامی و خانواده های ایرانی نخواهد بود.

 

وی با تقدیر از نویسنده کتاب «بشقاب های سفره پشت بام ما» تصریح کرد: با خرید و مطالعه کتاب بشقاب های سفره پشت بام ما از حقیقت ماهواره ها آشنا خواهید شد که چگونه دین ستیزان خارجی و غافلان داخلی به خانواده های ایرانی اسلامی، هجمه سنگین می کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات