۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۰۶۵۰۸

دولت چین استاندارد ملی خوراک های حلال را صادر می کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد مرکز بین المللی صدور گواهینامه غذاهای حلال نین شیا در چین، به تازگی خبر داد که در سال جاری میلادی، دولت چین استاندارد ملی خوراک های حلال را صادر خواهد کرد.
غذاي حلال چين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو چین، برای حل مشکلات نبود استاندارد ملی برای خوارک های حلال، لی زی ران، کارشناس ارشد مرکز بین المللی صدور گواهینامه غذاهای حلال نین شیا در چین، به تازگی خبر داد که در سال جاری میلادی، دولت چین استاندارد ملی خوراک های حلال را صادر خواهد کرد.

 

گفتنی است، نمایشگاه خوراک های حلال و لوازم مورد نیاز مسلمانان در سال 2014 در شهر شی نین چین برگزار می شود.

 

در جریان این نمایشگاه، کارشناسانی از کشورهای چین، عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران با مقامات دولتی چین درباره استاندارد خوراک های حلال تبادل نظر کردند.

 

لی زی ران، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد نهادهای بین المللی برای صدور گواهینامه خوارک های حلال از 200 مورد فراتر رفته و کشورهای مالزی و اندونزی در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته اند.

 

وی افزود: در سال های گذشته، تأثیرات کشورهای آمریکا، سنگاپور، فیلیپین و استرالیا در صدور گواهینامه خوراک های حلال نیز افزایش یافته و هم اکنون به یک استاندارد مورد تأیید در صنایع خوراک های حلال تبدیل شده اند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات