۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۶۳۷

واکنش شدید چین نسبت به اقدام اخیر آمریکا

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه چین، در واکنش به اقدام آمریکا، ماکس باکوس، سفیر آمریکا در این کشور را به وزارت خارجه فراخواند.
 چين و آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در خبری، گفت: چین اعلام جرم وزارت دادگستری آمریکا علیه پنج مقام نظامی این کشور به اتهام جاسوسی اینترنتی از شرکت های تجاری آمریکایی را محکوم کرد.

 

وزارت خارجه چین، در واکنش به اقدام آمریکا، ماکس باکوس، سفیر آمریکا در این کشور را به وزارت خارجه فراخواند.

 

این گزارش اقدام وزارت خارجه چین را نشانی از افزایش تنش ها میان دو کشور و خطری برای مواجهه همه جانبه دیپلماتیک عنوان کرده است.

 

وزارت دادگستری آمریکا طی اقدامی که رسانه های غربی آن را بی سابقه توصیف کردند، با نام بردن از پنج افسر «ارتش آزادی‌بخش خلق چین»، آن ها را متهم به انجام جاسوسی‌های سایبری علیه منافع اقتصادی آن کشور کرد و علیه آن ها اعلام جرم نمود.

 

این نخستین بار است که آمریکا مستقیما علیه مقامات چین شامل پنج افسر به نام های وانگ دانگ؛ سون کایلیانگ، ون شینهو، گو چونهوی و هوانگ زنیو اعلام جرم کرده است.

 

اقدام آمریکا با واکنش «خشم آلود» چین مواجه شده و آن را محکوم کرده است، چین هشدار داده است که این موضوع می تواند بر وجهه همکاری های دو کشور خدشه وارد کند، چین روز گذشته فعالیت‌های «گروه کاری سایبری آمریکا و چین» را تعلیق کرد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات