۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۰۷۳۰۰

اقدام ها و اظهارات پاپ، نتانیاهو را به شدت خشمگین کرد

خبرگزاری رسا ـ پاپ فرانسیس در کنفرانس مشترک با محمود عباس، بر تأسیس کشور فلسطین تأکید کرده و حتی محمود عباس را به عنوان رییس جمهور این کشور معرفی کرده است، این اقدام رهبر کاتولیک های جهان با خشم شدید نتایاهو همراه بوده است.
پاپ در خاورميانه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی ترکیه تی آر تی در خبری، گفت: پاپ فرانسیس، رهبر دینی جهان کاتولیک، سفر خود به کشورهای خاورمیانه را دیروز با سفر به اردن آغاز کرد.

 

پاپ در امان پایتخت اردن از سوی پادشاه عبدالله مورد استقبال قرار گرفته و به گفت وگو با یک دیگر پرداختند.

 

سپس پاپ، در استادیوم امان در مراسمی که به مناسبت حضور وی در این شهر ترتیب یافته بود، شرکت کرد.

 

پس از سلام پاپ به حاضرین، دعا و سرودهای مذهبی خوانده شد، همچنین پاپ فرانسیس در این مکان آیین ویژه ای را که ترتیب یافته بود، رهبری کرد.

 

پاپ سپس محوطه تعمید واقع در کنار رود اردن را که بنا بر عقاید مسیحیان محل نعمید حضرت عیسی(ع) بوده و در حکم حج برای مسیحیان است، زیارت کرد.

 

پاپ فرانسیس پس از سفر به اردن و گفت وگو با ملک عبدالله پادشاه این کشور راهی فلسطین شد و با محمود عباس، رییس دولت فلسطینی در شهر بیت لحم دیدار کرد.

 

این نخستین بار است که پس از سال 1948 یک رهبر کاتولیک، بدون این که اقدام به دیدار از تل اویو پایتخت سرزمین های اشغالی کند، به کرانه باختری رود اردن رفته و با مقامات فلسطینی دیدار و گفت وگو می کند.

 

گفتنی است، برخی از رسانه های گفتند، پاپ فرانسیس در کنفرانس مشترک با محمود عباس، بر تأسیس کشور فلسطین تأکید کرده و حتی محمود عباس را به عنوان رییس جمهور این کشور معرفی کرده است، این اقدام رهبر کاتولیک های جهان با خشم شدید نتایاهو همراه بوده است.

 

پاپ فرانسیس روز دوشنبه از مسجد الاقصی در بخش قدیمی بیت‌المقدس دیدار خواهد کرد و سپس از قبةالصخره و دیوار ندبه دیدن می‌کند.

 

سفر پاپ فرانسیس به منطقه، در پنجاهمین سالگرد دیدار تاریخی پاپ پل ششم و بطریق آتناگوراس، رهبر کلیسای ارتودوکس صورت می‌گیرد.

 

او قرار است با برتولمای اول، بطریق قسطنطنیه که بر سایر روحانیون کلیسای شرق تقدم دارد، دیدار کند.

 

ناظران مسیحی می گویند این دیدار می تواند پس از 900 سال جدایی و شکاف میان کلیساهای غرب و شرق، روزنه ای جدید بگشاید./993/1409/ح

 

ارسال نظرات