۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۰۷۷۳۴
رییس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان:

تقوا نخستین ارزش محوری در جهان بینی دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهشتی نژاد اولین ارزش محوری در جهان بینی دینی را تقوا دانست و گفت: تقوا سرآمد همه چیز است پس از تقوا علم دومین ارزش محوری در اسلام است که به معنای دانایی و آگاهی است.
حجت الاسلام بهشتي نژاد رييس سازمان تبليغات اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد، رییس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران اصفهان به بیان محورهای ارزشی در مکتب اسلام پرداخت و گفت: اولین ارزش محوری در جهان بینی دینی تقوا است و سرآمد همه چیز است.

 

وی با بیان این مطلب که پس از تقوا علم دومین ارزش محوری در اسلام است، تصریح کرد: علم به معنای دانایی و آگاهی است و به همین دلیل پیوسته خداوند نسبت به عالمان دین توجه ویژه داشته است.

 

حجت الاسلام بهشتی نژاد با اشاره به آیه (هل یستوی الذینیعلمون والذین لا یعلمون، آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند برابرهستند» گفت: در مکتب اسلام علم آموزی همواره مورد تاکید و سفارش بوده است و نشست های علمی حتی بر محافل ذکر خدا هم ارجحیت داشته است.  

وی با اشاره به این که در روایات آمده است که فضیلت علم آموزی و حضور در مجالس علم از صدهزارحج مستحبی و صدقه مستحبی برتر است، افزود: با توجه به شاخه های گوناگون علم، علمی مورد توجه اسلام است که انسان را به سرمنزل سعادت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد با بیان این آیه از قران که «یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوالعلم، خداوند مقام و درجه عالمان مؤمن را به درجات اعلی بالا می برد»، گفت: درواقع لازم ترین دانش، دانشی است که انسان را به صلاح قلب راهنمایی کند، یعنی موجب پاکسازی دل شود و آسیب های دل را برای انسان آشکار کند.

وی در ادامه بیان داشت: با دیدگاه مکتب اسلام در مورد علم به برتری جایگاه طلاب حوزه های علمیه بر دانشجویان پی می بریم، البته به شرطی که به معنای واقعی طلبه باشند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان با اشاره به این که شهید مطهری از جمله نبوغ حوزه بودند و درجه ایمان و علم ایشان موجب شده که این شهید بزرگوار موجب فخر حوزه و دانشگاه باشند، تصریح کرد: با توجه به رسالتی که علما در دوره غیبت بر عهده دارند، طلبه های خواهر و برادر باید بدانند که صرف گرفتن مدرک سطح دو یا سه حوزه نمی تواند برای آنها هدف تلقی شود./939/پ202/ب

ارسال نظرات