۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۰۸۲۶۴
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

اختلاف افکنی و حسادت سنگ بزرگی بر سر راه مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید براین که مسؤولان نباید به پست و مقام یکدیگر حسادت کنند،‌ گفت: با اتحاد و پرهیز از اختلاف افکنی‌ها می توان به مدینه فاضله دست پیدا کرد و مشت محکمی به دهان دشمن زد.
اختلاف افکنی و حسادت سنگ بزرگی بر سر راه مسؤولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی در دیدار با جمعی از مدیران پلیس‌های تخصصی راهور،‌ مواد مخدر و رؤسای کلانتری‌های ناجا با تأکید بر اینکه مسؤولان نظام باید از اختلافات و حسادت پرهیز کنند، اظهار داشت: برای تحقق مدینه فاضله که دغدغه رهبر معظم انقلاب است نباید به پست و مقام یکدیگر حسادت کنیم.

وی دامن زدن به اختلافات و حسادت را موجب سوء استفاده و ضربه زدن دشمن به نظام دانست و گفت: با تکیه راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب به عنوان رکن انقلاب می‌توان به اتحاد رسید و با این کار مشت محکمی به دهان دشمنان کوبید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم حسادت را موجب شقاوت انسان‌ها دانست و گفت: فرد حسود جایگاهی در نزد خدا و بزرگان جامعه نخواهد داشت؛ خداوند به هرکس مقام و جایگاهی عطا فرموده است بنابراین نباید به یکدیگر حسادت کنیم.

حضرت‌ آیت الله علوی گرگانی افزود:‌ زمانی که به شخصی حسادت می کنیم در واقع حکمت و اراده خداوند در این زمینه را زیر سؤال می بریم زیرا که تقدیرات و زندگی هرکس دست خداوند است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن، گفت: خداوند می فرماید کسی که به مقام بالایی می رسد نتیجه اعمال و تلاش خود را دیده است بنابراین نباید به او حسادت کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ریشه حسادت را ناشی عملکرد خود فرد حسود دانست و خاطرنشان کرد: باید بر اعمال خود مسلط باشیم؛ البته دعا برای رسیدن به درجات بالاتر امری پسندیده است که با حسادت تفاوت دارد، در حسادت انسان به خداوند گلایه می کند که چرا این فرد مشمول نعمت تو شده است./928/پ203/ج

 

ارسال نظرات