۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۲۱۳۶۳۵
تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت:

سخن چینی و دو بهم زنی امری مذموم است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدسه کریمه اهل بیت گفت: سخن چینی و دو بهم زنی بین دو دوست، دو جریان و گروه و یا بین دو مسؤول به هر روشی که باشد خواه در رسانه، خواه در تریبون و خواه در فضاهای مجازی، کاری نادرست است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت(ع) با تاکید بر این که باید با توبه و استغفار روح و جان خود را پاکیزه کنیم، شب های پر فیض قدر را فرصتی مناسب برای پاک شدن از آلودگی های و گناهان ارزیابی کرد.

 

وی تاکید کرد: استغفار و توبه به درگاه الهی همیشه پذیرفتنی است، اما برخی اوقات زمینه بیشتری برای پذیرش استغفار دارد که شب های قدر از جمله این فرصت ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود به تبیین فضائل و مناقب حضرت کریمه اهل بیت(ع) پرداخت و تاکید کرد: کسی که آن حضرت را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 

وی اعتراف به گناه در پیشگاه الهی را دارای ارزش دانست و تاکید کرد: شیطان و شیطان صفتان از این که بنده ای از ارتکاب یک گناه و معصیت ناراحت و پیشمان باشد به شدت عصبانی می شوند.

 

امام جمعه قم با تاکید بر این که دشمنان با بکار گیری تمام ظرفیت ها و توان خود به دنبال منحرف کردن نسل جوان هستند، تصریح کرد: مروجین فساد و ابتذال با استفاده از ماهواره ها، رسانه ها، اینترنت و دیگر تکنولوژی های روز به دنبال فساد در جوامع اسلامی و شیعی هستند.

 

تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود از تکبر به عنوان عامل اصلی سقوط و رانده شدن شیطان یاد کرد.

 

وی با اشاره به روایاتی سخن چینی را امری مذموم و از جمله گناهان ذکر و تاکید کرد: سخن چینی و دو بهم زنی بین دو دوست، دو جریان و گروه، بین دو مسؤول به هر روشی که باشد خواه در رسانه، خواه در تریبون رسمی و چه در فضاهای مجازی، این مساله کاری نادرست است؛ همچنین مؤمنان از افشای سر دیگران منع شده اند.

 

تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود به روایتی از حضرت رسول(ص) درباره آثار و برکات توبه اشاره کرد و گفت: شخص توبه کار باید نفس خود را از هواها و شهوات بدور دارد و اگر اثر توبه در او ظاهر نشد در واقع توبه او توبه واقعی نیست. /924/پ202/ج

ارسال نظرات