۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۱۷۲۰۵
به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)؛

مراسم دسته روی هیأت های مذهبی در ساری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری از برگزاری مراسم دسته روی هیأت های مذهبی ساری ویژه شهادت امام صادق(ع) در ساری خبر داد.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري

حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: به مناسبت سالروز شهادت ششمین امام همام و بنیانگذار فقه جعفری امام جعفر صادق(ع)، مراسم دسته روی و عزاداری بیش از 70 هیأت مذهبی صبح فردا در مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش امام صادق(ع) در گسترش علوم اسلامی تاکید کرد: تربیت چهار هزار شاگرد از سوی آن حضرت، یعنی ایجاد یک انقلاب بزرگ فرهنگی و تحولی عظیم در علم و دانش در آن عصر بود.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که جهاد علمی امام صادق (ع) زمینه پویایی فقه شیعه را فراهم آورده است، گفت: تلاش های گسترده علمی آن حضر سبب شد تا تشیع را مذهب جعفری نام نهادند و امروز نیز فقه شیعی بزرگترین منبع دینی جهان اسلام به شمار می رود.

 

رییس اداره تبیغات اسلامی ساری با اشاره به این که دشمنان اسلام همه تلاش خود را برای جلوگیری از نشر اسلام ناب دینی در زمان امام صادق (ع) به کار گرفتند، ادامه داد: اما جهاد علمی فراگیر آن حضرت سبب شد تفکر شیعی امروز به عنوان یک الگوی برجسته در جهان مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

وی با بیان این که پیشوای ششم در چنین دورانی به فکر نجات افکار توده مسلمان از الحاد و بدبینی و کفر و نیز مانع انحراف اصول و معارف اسلامی از مسیر راستین بودند، گفت:  ایشان از توجیهات غلط و وارونه دستورات دین که به وسیله خلفای وقت صورت می گرفت جلوگیری و حقیقت اسلام را از آلایش انحرافات و گزند فریبکاران حفظ کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری از فعالیت حدود 700 هیأت مذهبی در مرکز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرط  تشکیل و آغاز به کار هر هیأت مذهبی دارا بودن حداقل سی عضو است.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری و عزاداری صادق آل محمد(ص) در قالب دستجات مذهبی از آستانه ملامجدالدین مکی تنها نماینده و سفیر امام جعفر صادق (ع) در مازندران برگزار و به سمت مصلای نماز جمعه ادامه خواهد داشت.

 

وی همچنین از تجمع مداحان و شاعران مذهبی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در ساری خبر داد و تصریح کرد: این تجمع با سخنرانی، ذکر مصیبت و مداحی، شعر خوانی در سوگ امام صادق(ع) با حضور مداحان و شاعران آیینی برگزار می شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات