۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۲۰۷۲۴
ایت الله نابلسی تاکید کرد؛

همکاری با ایران برای مقابله با داعش اجتناب ناپذیر است

خبرگزاری رساـ رییس حوزه علمیه امام صادق (ع) لبنان با اشاره به شک برانگیز بودن اقدامات آمریکا در منطقه، بر لزوم همکاری با ایران برای مقابله با داعش تاکید کرد.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تاکید کرد: تا زمانی که آشفتگی سیاسی در عرسال حاکم باشد و برنامه مشخصی برای تامین امنیت مرزهای لبنان وسوریه در دستور کار قرار نگیرد، توان دولت وارتش در عرسال به تدریج کاهش پیدا کرده و نیروهای مسلح تروریستی با بهره گیری از نابه سامانی امنیتی در مرزها سلطه خود را در اراضی لبنانی توسعه می‌دهند.

 

وی با اشاره به تهدید حضور تعداد زیادی از تروریست‌های مسلح در لبنان، تصریح کرد: ائتلافی که به رهبری آمریکا  برای مقابله با تروریسم و داعش در حال شکل گیری است وضعیت روشنی ندارد و این سوال مطرح می‌شود که آیا این مقابله فقط در خاک عراق صورت می‌گیرد یا به اراضی سوریه نیز کشیده خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: این ائتلاف زمانی شکل گرفت که آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن احساس کردند داعش برای منافع آنها در منطقه تهدید بزرگی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه لبنان مانند همیشه آماده مقابله با تروریسم است ،افزود: ما خواستار پیمانی همه جانبه برای جلوگیری از اقدامات تروریستی گروه داعش و دیگر گروه‌های افراطی هستیم و معتقدیم راه حل اساسی در مبارزه با این افراد ،شناسایی منابع حمایتی مالی وتسلیحاتی این گروه‌ها و برخورد جدی با آنهاست.

 

این عالم لبنانی با تاکید برلزوم همکاری غرب با ایران برای مبارزه با داعش، اظهارداشت: تا زمانی که گفتگوها میان ایران و آمریکا و غرب و عربستان سعودی در مورد چگونگی مقابله با داعش به نتیجه نرسد بحران عراق و سوریه ادامه خواهد داشت .

 

گفتنی است پنجشنبه هفته گذشته اجلاسی تحت عنوان مبارزه با تروریسم و داعش با حضور وزرای خارجه 11 کشور از جمله آمریکا در عربستان برگزارشد که در آن طرح آمریکا برای مقابله با داعش بررسی شد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات