۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۲۲۳۹۲
آیت‌الله ایمانی:

دفاع مقدس تمدن صنعتی غرب را به چالش کشاند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حماسه دفاع مقدس گفت: ما توانستیم با همین دفاع مقدس، تمدن صنعتی غرب را به چالش بکشیم که این چالش تا به امروز ادامه دارد.
آيت الله ايماني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان فارس که به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز در شرایطی هفته دفاع مقدس را برگزار می‌کنیم که دنیای استکبار موج جدید و برنامه‌هایی نویی برای حمله به دنیای اسلام و جهان مستضعفان را آغاز کرده است.

وی افزود: دشمنان انسانیت و بشریت در طول تاریخ بر اساس شناختی که از زمان و موقعیت‌های مختلف دارند، تاکتیک‌ها و برنامه‌های خود را تغییر می‌دهند و همواره با برنامه‌‌های خاصی برای استثمار و استعمار و بالا کشیدن ثروت‌های جهان حرکت خود را تعقیب و دنبال می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: در گذشته دور تاریخ اسلام یعنی حدود قرن 6 و 7 هجری قمری استعمار مسیحیت که آن روز در قالب کلیسا و اسقف‌ها مطرح بود جنگ و نزاع و درگیری درون کشورهای مسیحی را با یک ابتکار عمل به خارج از حوزه کشورهای مسیحی هدایت کردند و جنگ‌های صلیبی را راه انداختند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این کشورها 200 سال یعنی دو قرن کشورهای اسلامی را مشغول کردند و تا آنجا که قدرت داشتند امکانات مالی مسلمانان را به تاراج بردند و حتی برای این کار آن قسمت‌هایی که از عهده خودشان برنمی‌آمد با تحریک لشکریان مغول،  این کار را انجام دادند تا به قول خودشان از شر دنیای اسلام آسوده شوند.

 

بنای تمدن صنعتی غرب از دنیای اسلام است

وی اظهار کرد: این تاکتیک و سیاست آن روز دنیای مسیحیت بود و بعد با تاراج سرمایه‌های معنوی و علمی دنیا اسلام و غنائم منابع مالی کشورهای اسلامی بنای تمدن صنعتی خود را گذاشتند و بر اساس آن کار و برنامه‌های خود را استوار کردند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه استعمارگران، کشورهای غنی و پربار آن روز دنیای اسلام را به معنای واقعی کلمه غارت کردند یعنی چیزی از منابع مالی برای دنیای اسلام نگذاشتند، گفت: دست مایه تمدن صنعتی غرب ثروت‌های کلانی بود که از دنیای اسلام دزدیدند و ربودند و منابع علمی و منابع فکری و کتاب‌های ارزشمندی که در دوران جنگ‌های صلیبی با آن آشنا شدند، را به تاراج بردند و ترجمه کردند و از آن‌ها استفاده کرده و بنای این حرکت گذاشتند و به تدریج در این حرکت توسعه یافتند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از آنجایی که انسان همیشه با قدرت، مال و ثروت مغرور می‌شود مجدداً در درون آن‌ها جنگ‌هایی صورت گرفت و شاهد جنگ جهانی اول و دوم در درون کشورهای مسیحی و اروپایی بودیم اما حاصل آن دو جنگ خساراتی بود که برای دنیای بشریت به ارمغان آوردند و کشورهای آسیایی مثل ژاپن را به خاک سیاه نشاندند و سایر کشورها مثل دولت عظیم عثمانی را قطعه قطعه کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز دشمنان تلاش می‌کنند تا جنگ را از کشورهای اروپایی به کشورهای اسلامی هدایت کنند، گفت: در این صورت هم سلاح آن‌ها به فروش رفته و هم نیروهای کشورهای اسلامی را شکسته‌اند و هم بر قدرت خود افزوده‌اند و با این سیاست و رویکرد وارد میدان کارگزار با دنیای اسلام شدند و هر روز با یک بهانه و روش و تاکتیک خاصی این کار را انجام می‌دهند و  درحالی‌که استراتژی آن‌ها شکستن قدرت‌های اسلامی و بردن جنگ از داخل کشورهای اروپایی و مسیحی به داخل کشورهای اسلامی است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: امروزه شاهد هستیم در این طرح هم حرکت‌هایی را دنبال کردند و لشکرکشی‌هایی به افغانستان، عراق و غیره انجام دادند و بعد هم مسئله خیزش دنیای اسلامی را چنان سرکوب کردند که به قول خود از گرفتاری‌های آن آزاد شوند گرچه آن بیداری موجود است و روزی مجدداً برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به دوران دفاع مقدس ابراز کرد: آن‌ها جنگ را به ما تحمیل کردند به این باور که همه دنیا پشت سر صدام می‌ایستد و ایران اسلامی که از نقاهت انقلاب هنوز بیرون نیامده و ارتش آن هنوز شکل و شمایل لازم را پیدا نکرده و سپاه پاسداران نیز نهاد نوپایی است، می‌توانند با پیاده نظام‌هایی که در کشور پیدا می‌کنند، حرکت را برای شکستن قدرت اسلام در ایران دنبال کنند غافل از اینکه رهبری خردمندانه امام راحل این تهدید عظیم را به یک فرصت عظیم استثنایی تبدیل کرد و آن را به عنوان یک اهرم علیه دنیای غرب به‌کار گرفت.

وی ادامه داد: ما توانستیم با همین دفاع مقدس، تمدن صنعتی غرب را به چالش بکشیم که این چالش تا به امروز ادامه دارد و آنچه رهبر فرزانه انقلاب آن روزگار دنبال کردند و فرزندان امام(ره) به دنبال آن راه افتادند امروز هم به وسیله خلف صالح او رهبر معظم انقلاب دارد دنبال می‌شود و غرب با یک چالش عظیم که برای او باور کردنی نبود روبه‌رو شد.

 

راه‌اندازی جنگ تمدن‌ها به منظور از بین بردن مکتب اسلام است

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: غرب می‌خواست بعد از جنگ جهانی دوم تمام درگیری‌ها را به دنیای اسلام بکشاند و برای آن برنامه‌ریزی‌‌های مختلفی کرد، فلسفه و مکتب به وجود آورد و جنگ تمدن‌ها را نوشت و در این جنگ فضای فکری را آماده کرد و امکانات را به وجود آورد اما در عین حال با یک چالش عظیم و بزرگ روبه‌رو شدند که امروز می‌بینیم تمام تلاش‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به ضرر خودشان تمام می‌شود.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه آن‌ها هیچ‌گاه از ادامه خصومت و دشمنی دست بر نمی‌دارند، گفت: طبق آیات قرآن کریم تا زمانی که ما ایستاده‌ایم آن‌ها دشمن ما هستند و زمانی که ما تسلیم کامل شویم، دیگر کاری به ما ندارند و اینجاست که به کلام امام راحل بیشتر آگاه می‌شویم که فرمود امروز باید نه تنها مکتب‌های سیاسی را شناخت بلکه باید سیاسیون دنیا را شناخت چون هر روز طرحی نو و شگردی تازه برای ادامه سلطه خود دنبال می‌کنند.

 

شرایط امروز دنیای کفر مصداق آیه « وَأَعِدُّواْ لَهُم» است

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: آن‌ها اگر می‌توانستند جنگ سخت را ادامه دهند ادامه می‌دادند زیرا هزینه جنگ نرم بیشتر از سخت است، جنگ سخت در یک منطقه با یک امکانات خاص انجام می‌شود ولی جنگ نرم به یک امکانات بسنده نمی‌کند و باید در همه جا تلاش کنند و برای تمام سنین برنامه‌ریزی صورت گیرد لذا آنان تمام تجهیزات خود را به کار بسته‌اند تا ما را شکست دهند.

 

غرب توان مقابله نظامی با ایران را ندارد

وی گفت: مطمئناً اینکه آمریکا ادعا می‌کند که گزینه نظامی روی میز است برای خنده و تفریح است چون می‌داند به کار بردن ابزار نظامی علیه ایران با چه معضلات عظیمی روبه‌رو می‌شود مگر اینکه از منافع خود دست بکشند و به جایی برسند که مرگ آن‌ها حتمی شده است وگرنه در شرایطی که انسان با عقل و تدبیر کار می‌کند و از عقبه دنیای اسلام و قدرت دفاعی و توانمندی ما خبر دارند، هیچ‌گاه مقابله سخت انجام نمی‌دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در فارس تأکید کرد: از آن زمانی که پاپ و اسقف‌ها به فکر افتادند که جنگ را از کشورهای مسیحی خارج کنند و به برون از مرز کشورهای مسیحی قرار دهند تا به امروز که حدود 800 سال می‌گذرد این حرکت یک حرکت مستدام و برقراری بوده است که باید دنیای اسلام را بشکنند و 800 سال با ما جنگ می‌کنند  و این جنگ در این 20 سال اخیر تقریباً معادل همه آن 800 سال بوده است.

وی ادامه داد:  این پایداری نیست جز اینکه این انقلاب مورد نظر خدای متعال امام و حجت خدا ولی عصر(عج)، ائمه مردم مقاوم و نیروی مسلح هوشیار و بیدار همه این عوامل دست به دست هم داده این فرصت‌ها را برای ما پدید آورده است و طبعاً باید هفته دفاع مقدس را به رزمندگان تبریک گفت./919/پ201/ن

ارسال نظرات