۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۲۷۶۷۱
در قالب طرح بصیرت عاشورایی؛

60 روحانی مبلغ به امامزاده های شاخص خراسان شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم 60 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم به منظور اجرای طرح بصیرت عاشورایی به امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص این استان اعزام شدند.
اعزام مبلغين ماه محرم به نقاط مختلف کشور

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: در ماه محرم امسال ویژه برنامه هایی در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده های شاخص استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که طرح مزبور سراسری بوده و از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در تمامی استان های کشور اجرا می شود، اضافه کرد: در استان خراسان شمالی طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه نخست ماه محرم امسال در 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه های پاسخ گویی به سؤالات شرعی، ایستگاه های کودک و نوجوان، برگزاری نشست های بصیرت عاشورایی، همایش لبیک یا حسین(ع)، همایش رهروان زینبی، اقامه نماز اول وقت روز عاشورا، دوره آموزشی برای هیأت امنای امامزادگان و متولیان وقف، زیارت عاشورا، برپایی عزای امام حسین(ع)، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند.

 

وی با بیان این که مدیریت برگزاری این طرح بر عهده روحانیان مبلغ اعزامی است، اظهار داشت: به این منظور همزمان با فرا رسیدن ماه محرم 60 روحانی مبلغ از حوزه علمیه قم به 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص استان خراسان شمالی اعزام شدند.

 

حجت الاسلام سهرابی یکی از برنامه های شاخص طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه نخست ماه محرم امسال را تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» اعلام کرد که همزمان با سراسر کشور در 50 امامزاده خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه روز دوم ماه محرم همزمان با سالروز ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا با تجمع هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی در جوار بقاع متبرک و امامزاده های شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی برنامه مذکور از ساعت 15 و 30 دقیقه پنجم آبان ماه در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص استان آغاز شده و مراسم محوری آن نیز در بجنورد، مرکز خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی برگزاری نشست های «بصیرت عاشورایی» را یکی دیگر از برنامه های شاخص طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک استان خراسان شمالی ذکر و اضافه کرد: این برنامه روز عاشورا با حضور مداحان و سخنرانان برتر استان و با همراهی هیئات مذهبی در جوار امامزاده ها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی همایش «رهروان زینبی» را نیز برنامه شاخص دیگر طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در استان خراسان شمالی اعلام کرد و گفت: این برنامه هم بعد از عاشورا همزمان با حرکت کاروان اسرا به سوی شام برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در پایان ایجاد فضای هم افزایی و مشارکت در برگزاری برنامه های عزاداری ماه محرم را از رویکردهای اصلی این اداره کل دانست و تصریح کرد: تمامی برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک استان، در هماهنگی با برنامه های عزاداری مرسوم که از سوی نهاد تبلیغات اسلامی پیش بینی شده برگزار می شود.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد./9314/ت302/ب

ارسال نظرات