۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۲۸۱۸۶
امام جمعه ارومیه:

مسلمانان با الگوگیری از امام حسین در برابر ظالمان بایستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یکی از ویژگی های شخصیتی امام حسین(ع) را ظلم ستیزی اعلام کرد و گفت: مسلمانان باید با سرمشق قرار دادن سیره و رفتار سالار شهیدان در برابر ظالمان متحد شده و با مسلمان کشی هایی که به نام اسلام صورت می گیرد، مقابله کنند.
جلسه معاونان تبليغ شهرستان‌هاي آذربايجان غربي با نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش نقش نهضت عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی در ارومیه اظهار داشت: بنابر روایتی از ابی بن کعب از پیامبر اکرم (ص)؛ «امام حسین (ع) زینت آسمان ها و زمین است و شخصیت این امام بزرگوار در آسمانها بیشتر از زمین شناخته شده است به گونه ای که در سمت راست عرش آسمان نوشته شده است؛ انّ الحُسینَ مِصباحُ الهُدی و سفینةُ النّجاة؛ همانا حسین مشعل هدایت و کشتی نجات است.»

 

 

وی گفت: باید از جریان کربلا و قیام عاشورا الگو گرفته و مسیر زندگی خود را با بهره گیری از عبرت های نهضت حسینی ترسیم کنیم.

 

امام جمعه ارومیه یکی از ویژگی های شخصیتی امام حسین(ع) را ظلم ستیزی اعلام کرد و افزود: ابا عبدالله الحسین (ع) در طول زندگی هرگز با ظالمان دست دوستی نداده و به صراحت فرمودند: « زندگی با ظالمان برای من خسران و بیچارگی است».

 

وی اضافه کرد: مسلمانان باید با سرمشق قرار دادن سیره و رفتار امام حسین (ع) در برابر ظالمان متحد شده و در برابر مسلمان کشی هایی که به نام اسلام صورت می گیرد، ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نفاق و تفرقه را بزرگ ترین تهدید برای مسلمانان خواند و افزود: مسلمانان باید از تفرقه پرهیز کرده و با اتحاد و همبستگی در برابر وهابی تکفیری که از سوی امریکا و اسرائیل به وجود آمده است، بایستند.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروزه مسلمان کشی در مرسوم شده است، گفت: برای مقابله با استکبار جهانی و جلوگیری از کشته شدن برادران دینی مان باید بر علیه دشمنان اسلام متحد شده و اجازه ندهیم وهابیون و گروههای تکفیری در بین مسلمانان رسوخ کرده و مسلمانان را از بین ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مسلمانان را به بصیرت و هوشیاری توصیه کرد و گفت: خداوند در قرآن فرموده است؛ « کسانی که با یهودی ها و نصاری ها دست می دهند و آنها را بزرگ خود می شمارند، به ظاهر مسلمانان اند».

 

وی گفت: همانگونه که خداوند فرموده اند می توان فهمید که گروه‌های تکفیری که به نام اسلام اقدام به مسلمان کشی می کنند درواقع دست نشانده های دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اگر گروه‌های تکفیری همچون داعش به خاطر دفاع از اسلام دست به چنین جنایاتی می زنند چرا تاکنون حتی یک گلوله به سمت اسرائیل که بزرگ ترین دشمن مسلمانان و اسلام است، شلیک نکرده اند، نشان دهنده این است که داعش و اسرائیل هر دو زاییده استکبار است و بر علیه اسلام عمل می کنند.

 

وی بار دیگر بر هشیاری و بصیرت مسلمانان تأکید کرد و اذعان داشت: در دوران امام حسین(ع) نیز عده ای از مسلمانان منحرف شده و برای جنگ با این امام بزرگوار به پا خواستند، امروز نیز این واقعه در حال تکرار است و به اسم دین و اسلام مسلمانان را از بین می برند.

 

گفتنی است، همایش نقش نهضت عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه و با حضور هیأت 150 نفری دوستداران حسینی از کشور ترکیه امروز در ارومیه برگزار شد.

 

این هیأت ترکیه ای در مدت اقامت خود در جمهوری اسلامی ایران برای زیارت امام رضا(ع) و خواهرگرامی شان حضرت معصومه به شهای مشهد و قم سفر می کنند./936/پ202/ب3

 

ارسال نظرات