۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۲۱۳
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

جریان سازی ها پیرامون حادثه اسیدپاشی، جنگ نرم دشمن برای تخریب ایمان مردم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: دشمن با جریان سازی پیرامون اسیدپاشی اتفاق افتاده در اصفهان و با استفاده از پیاده نظام هایش می خواهد ایمان مردم را مورد هدف قرار دهد.
حجت الاسلام عبدالله حاج صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شب گذشته در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قرآن راهبرد حفظ و تداوم هر نعمتی را قدرشناسی برابر آن می داند و این راهبرد هم در قبال نعمت های مادی و هم نعمت های معنوی است که بزرگ ترین نعمت معنوی دین و ولایت است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: این که خداوند دل های ما را سرشار از عشق امام حسین(ع) قرار داده نعمت بزرگی است و باید توجه کرد که این عشق را خداوند در دل های ما قرار داده است از این رو توصیه می کنم وقتی در  مراسم های عزاداری پر فضیلت حضور می یابید، آیه شریفه «الحمدله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لو لا أن هدانا الله» را بسیار بخوانید.

 

وی افزود: در سندیت زیارت عاشورا هیچ تردیدی وجود ندارد چرا که اگر زیارتنامه های دیگر را اهل بیت(ع) به ما آموخته اند، زیارت عاشورا حتی الفاظش هم از خداست و از این جهت حدیث قدسی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی گفت: برخی می گویند قرائت زیارت عاشورا از زمان صفویه آغاز شده است در حالی که مشهدی ها می دانند که در همین کتابخانه آستان قدس رضوی زیارت عاشورایی وجود دارد که کتابت آن در حدود سال 400 قمری انجام شده که با دوران صفیه فاصله زیادی دارد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در بیان فضیلت های قرائت زیارت عاشورا، افزود: از امام باقر(ع) نقل شده است کسی که زیارت عاشورا را قرائت می کند ملائکه با وی همنوا می شوند و ثواب آن برابر با ثواب هزار حج با پیامبر(ص)، هزار عمره با پیامبر(ص)، هزار جهاد با رسول الله(ص)، و زیارت همه انبیای الهی از آدم تا خاتم، زیارت همه ائمه(ع) و شهدا، و هم ردیفی با شهدای کربلا است.

 

وی خاطرنشان کرد: علت این که زیارت امام حسین(ع) این قدر قیمت دارد، و خواندن آن در شادی و مصیبت مستحب است، این است که ایشان همه آن چه که داشتند را خرج خدا کردند و تجلی بندگی برابر خدا شدند.

 

دشمن بسیار تلاش کرده تا عاشورا زنده نماند
حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی تأکید کرد: دشمن بسیار تلاش کرد تا عاشورا زنده نماند و این تلاش ها از همان سال 62 قمری توسط بنی امیه و بنی عباس آغاز شد ولی از آب بستن به حرم امام حسین(ع)، تا شخم زدن آن و مجازات قطع عضو برای زائران حضرت، نتوانست آن ها را به هدفشان برساند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: حضور 20 میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) در اربعین حسینی در کربلای معلی، مصداق بارزی است از این مفهوم که خدا خواسته عاشورا زنده بماند و اگر خدا اراده کند نوری روشن بماند، و همه عالم هم نخواهند، آن نور روشن می ماند.

 

وی، تلاش امروز دشمنان برای زنده نماندن عاشورا را در جنگ فرهنگی و نرم دانست و اظهار کرد: یکی از چیز هایی که حضور شیطان را در خانه های ما پر رنگ می کند، همین جریان ماهواره و اینترنت است و کمین گاه وی برای خارج کردن انسان از صراط مستقیم به حساب می آید و یکی از مصادیق دجال آخرالزمان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به درس هایی که از زیارت عاشورا فهمیده می شود اشاره کرد و افزود: مشکل کسانی که در دام فتنه افتاده اند یا ابزار آن شده اند، این است که تبری ندارند و عده ای که می گویند مرگ بر آمریکا را کمونیست ها وارد دین ما کرده اند و ما با همه دوستیم، اینطور نیست، قرآن به ما می آموزد که کوتاه آمدن برابر فتنه گران خیانت است.

 

زیارت عاشورا منشور تشیع و تجلی اسلام ناب است
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در تأیید این سخن، گفت: در زیارت عاشورا که منشور تشیع و تجلی اسلام ناب است و صف ها را جدا می کند و حسینی و غیر حسینی را مشخص می کند، بیش از 30 بار لعن آمده و قبل از سلام دادن به امام حسین(ع) به لعن دشمنان ایشان می پردازد.

 

وی افزود:  عده ای روشنفکر می گویند اسلام سراسر عشق است و مرگ و نفرین ندارد در حالی که قرآن صراحتاً در آیه الکرسی می فرماید «و من یکفر بالطّاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی» یعنی ابتدا تبری از دشمنان خدا را لازم می داند، سپس دوستی با دوستان خدا را مطرح می کند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی در تبیین هدف دشمنان از ایجاد فتنه و جنگ نرم، گفت: دشمنان فتنه می کنند تا پشت سر مالک اشتر ها و مسلم های امروز اسلام را خالی کنند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد:  خداوند دو بار در سوره بقره می فرماید فتنه و جنگ نرم از قتل و جنگ نظامی و بمباران موشکی هم شدید تر است و هم بزرگ تر؛ و در ادامه دلیل آن را اینگونه مطرح می فرماید که دشمنان پیوسته با فتنه گری با شما می جنگند تا جایی که شما را از دین تان برگردانند.

 

وی در پایان در واکنش به فضاسازی های رسانه ای غرب حول موضوع اسیدپاشی در اصفهان، گفت: دشمن با جریان سازی پیرامون اسیدپاشی اتفاق افتاده در اصفهان و با استفاده از پیاده نظام هایش می خواهد ایمان مردم را مورد هدف قرار دهد./820/پ202/ب5
 

ارسال نظرات